وزیر کشور گفت: ایران به عنوان پرچم دار مبارزه با مواد مخدر، 30 درصد از کل کشفیات مواد مخدر در جهان را به خود اختصاص داده است.

مصطفی محمد نجار در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ضمن اشاره به کشف بیش از 500 تن مواد مخدر در طول یک سال گذشته از سوی نیروهای خدوم امنیتی و انتظامی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: 30 درصد از کل کشفیات مواد مخدر در دنیا از سوی ایران عملیاتی می شود که در واقع حجم انبوهی از آن در افغانستان به تولید می رسد و ایران با اعمال بازدارندگی و مقابله با ترانزیت آن، بخش اعظمی از هزینه مبارزه با مواد مخدر جهان غرب را نیز پرداخت می کند.

وی در ادامه افزود: یک مبارزه جامع، هماهنگی بیش از 30 درصد دستگاه اعم از ارگان های فرهنگی، مقابله ای،" انتظامی و امنیتی" بهداشت و درمان ، بهزیستی و ... را می طلبد که در ستاد مبارزه با مواد مخدر، تحقق هر چه مطلوب تر این هماهنگی ها، دنبال می شود.

وی در نهایت تصریح کرد: مباحث آموزشی و آگاه سازی در پیشگیری از شیوع مصرف مواد مخدر بسیار حائز اهمیت است که در این حوزه نیز با بهره گیری از نظریات کارشناسان، نخبگان، اندیشمندان، فرهنگیان، وزارت علوم و آموزش و پرورش، اهداف و ایده های مورد نظر دنبال می شود./ز

برچسب ها: وزیر ، کشفیات ، مواد مخدر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار