"ادوارد اسنودن" کارشناس پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکا در افشاگري تازه خود از ارتباط دولت استراليا با برنامه جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريکا خبر داده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از صداي روسيه، در ادامه روند افشاگري هاي اسناد محرمانه دستگاه اطلاعاتي آمرکيا توسط اسنودن، "گلن گرين والد" خبرنگار روزنامه "گاردين" اسناد طبقه بندي شده جديدي را در يک روزنامه برزيلي منتشر کرده است که نشان مي دهد دولت استراليا چهار پايگاه را در آن کشور براي برنامه جمع آوري اطلاعات توسط ماموران امنيتي آمريکايي در نظر ديده بود و اين مراکز را در اختيار آژانس امنيت ملي آمريکا قرار داده بود. 

اسنودن در اين باره افزوده است که مراکز مخابراتي و ارتباطات ماهواره اي و دريايي از سوي دولت استراليا در سه منطقه داروين، بندر جرالدتون و منطقه کانبراي آن کشور در اختيار آژانس امنيت ملي آمريکا قرار داده شده بود. اسنودن در ادامه افشاگري هاي خود در روز يکشنبه در مصاحبه با خبرنگار نشريه اشپيگل از ارتباط دولت هاي انگليس، کانادا و زلاندنو با برنامه جاسوسي آژانس امنيت ملي آمريکا خبر داده بود. 

"ادوارد اسنودن" کارشناس پيشين دستگاه اطلاعاتي آمريکا بدليل افشاي اسناد محرمانه آژانس امنيت ملي آن کشور از سوي دولت اوباما تحت پيگرد قرار گرفته است. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار