مطالعه نکردن و یاد نگرفتن مطالب جدید و استفاده از سلول های مغزی زمینه بروز بیماری آلزایمر را تشدید خواهد کرد.

معصومه صالحی، رئیس انجمن آلزایمر ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، کهولت سن، ژن و بیماری افسردگی را در صورت درمان نکردن سه عامل اصلی در بروز بیماری آلزایمر دانست و افزود: نداشتن مطالعه و یادگیری با وجود این فاکتورهای زمینه بروز آلزایمر را افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد: فعالیت های بدنی منظم، تغییر در سبک زندگی و استفاده از مواد غذایی سالم در رژیم غذایی چون گوشت سفید و آبزیان درصد ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش و استفاده از غذاهای فست فود و روغن اشباع شده زمینه بروز این بیماری را گسترش خواهد داد.

رئیس انجمن آلزایمر ایران خاطر نشان کرد: یکی از علائم بروز آلزایمر اختلال در حافظه نزدیک است و در صورت ابتلا به اختلال در عملکرد حافظه باید به پزشک مراجعه کرد.

وی با تأکید بر اینکه هر فراموشی را باید جدی گرفت یادآور شد: افسردگی یکی از عوامل مستعد در بروز آلزایمر است و به افراد افسرده توصیه می شود به انجام فعالیت های بدنی، حضور در جمع، مطالعه مبادرت ورزند.

صالحی افزود: در صورتیکه بیماری افسردگی تحت نظر پزشک معالجه و درمان شود نگرانی باعث بروز بیماری نخواهد داشت و همچنان که عامل اصلی در آلزایمر هنوز مشخص نشده است./ح

برچسب ها: مطالعه ، آلزایمر ، مغز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار