"حازم الببلاوی" نخست وزیر جدید مصر نزد انقلابیون و سلفی های النور از محبوبیت بالایی برخوردار است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس 24، روند تحولات در مصر سرعت گرفته است. "حازم الببلاوی" وزیر دارایی سابق مصر به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی معرفی شد.

گزارشگر این شبکه در این باره گفت: "حازم الببلاوی" اقتصاددانی معروف است که به عنوان نخست وزیر دولت انتقالی معرفی شد. وی پس از انقلاب سال 2011 حزب سوسیال - دموکرات را بنیان گذاشت. او در سال 2011 وزیر دارایی بود. الببلاوی در پی قتل عام قبطی ها توسط نیروهای امنیتی از سمت خود استعفا کرد، اما استعفای وی مورد موافقت ارتش قرار نگرفت. این اقتصاددان مصری نزد سلفی ها چهره ای محبوب است و به دلیل دریافت نشان افتخار در فرانسه در عرصه های بین المللی چهره ای شناخته شده تلقی می شود.

"شخصیت وی احتمالا نزد سلفی های النور قابل قبول است. این تشکل سلفی که محبوبیت فزاینده ای نزد مردم مصر دارد، در مذاکرات حاضر بوده و به نظر می رسد با انتصاب وی بر این سمت موافقت کرده است. اما همین سلفی ها اعلام کرده اند که انتصاب محمد البرادعی در کرسی معاونت ریاست جمهوری را بررسی خواهند کرد."

" البرادعی مخالف لیبرال مشهوری است که از نظر رئیس جمهوری موقت مصر باید به عنوان معاون رئیس جمهوری در امور خارجه انتخاب شود. از این رو احتمال اعلام اعطای این سمت به البرادعی در ساعات آینده وجود دارد. "

"رئیس جمهوری موقت طرح خود برای انتقال حکومت و تنظیم قانون اساسی جدید را عصر دیروز اعلام کرد. براساس این طرح انتخابات پارلمانی در شش ماه آینده و انتخابات ریاست جمهوری در ابتدای سال دو هزار و چهارده برگزار خواهد شد."


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار