"مئير جاودانفر" در مقاله اي تحت عنوان "تحولات مصر به نفع ايران است" با اشاره به تحولات اخير مصر و دیگر کشورهای منطقه معتقد است که روند تحولات به نفع جبهه مقاومت در حال تغيير است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از المانيتور ؛ تحليلگر پايگاه تحليلي "المانيتور" با اشاره به تغيير توازن قواي منطقه اي در اثر سقوط دولت مرسي و با تاکيد بر تاثير آن بر بحران سوريه مي افزايد "با سقوط دولت "محمد مرسي" رييس مخلوع مصر توزان قوا در کوتاه مدت و ميان مدت به نفع ايران تغيير خواهد يافت."

وي در ادامه با اذعان به موفقيت هاي کشورمان در عرصه بحران سوريه مي افزايد "احتمالا با روند کنوني تحولات منطقه تحولات سوريه در جهت منافع جمهوري اسلامي حرکت خواهد کرد. دولت مصر که با حمايت اخوان المسلمين روي کار آمده بود از معارضين سوري حمايت مي کردند که همين امر نقطه افتراق آنان با ايران بود که از دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه حمايت بعمل مي آورد." 

نويسنده در ادامه مي افزايد "اکنون دولت مرسي توسط ارتش مصر سرنگون شده است که مورد حمايت دولت آمريکا قرار داشت با اين حال به احتمال زياد هر شخصي که جايگزين مرسي شود همچون او به اظهارات خصمانه عليه دولت اسد در سوريه نخواهد پرداخت. اين امر مثبت براي ايران خواهد بود." 

نويسنده در ادامه با اشاره به روابط جنبش حماس با کشورمان مي افزايد "از اين پس جنبش "حماس" بيش از پيش به محور مقاومت از جمله به ايران و دولت "بشار اسد" رييس جمهور سوريه نزديک خواهد شد." 

جاودانفر در ادامه اذعان خود به افزايش نفوذ و تاثيرگذاري کشورمان در منطقه مي افزايد "از سوي ديگر برکناري مرسي از قدرت به ضرر دولت قطر نيز مي باشد چرا که قطري ها حمايت زيادي را از وي بعمل آوردند. سقوط مرسی موجب افزايش قدرت تاثيرگذاري ايران و دولت اسد در منطقه خاورميانه خواهد شد." 

نويسنده در ادامه با اشاره به حمايت ضمني دولت "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا در حمايت از کودتاي نظاميان در مصر و حمايت جمهوري اسلامي از خواسته هاي مردم مصر مي افزايد "باراک اوباما" رييس جمهور آمريکا کودتاي نظاميان مصر را محکوم نکرد اما دولت جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت که به خواسته مردم مصر احترام مي گذارد و مداخله نظاميان مصر در عرصه سياسي آن کشور را محکوم کرد. اين امر براي اوباما در داخل آمريکا نيز دردسر ساز شده است. اکنون رقباي جمهوريخواه وي عليه رويکرد اوباما در قبال تحولات مصر موضع گيري کرده اند. "جان مک کين" سناتور جمهويخواه آمريکايي با استفاده از موضع دولت اوباما از دولت وي خواسته تا کمک هاي سالانه آمريکايي ها به ارتش مصر را به حالت تعليق درآورد."

برچسب ها: ایران ، نفوذ ، قدرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار