در تازه ترین اخبار از مصر رئیس حزب مصر قوی امشب تاکید کرد: علت شکست محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر دخالت گروه اخوان المسلمین در تصمیم گیریهای وی بود، این در حالیست که مصر در اعتراض به دخالت ترکیه در امور داخلی این کشور سفیر ترکیه در قاهره را احضار کرد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه تلویزیونی العربیه ، عبدالمنعم ابوالفتوح رئیس حزب «مصر قوی» گفت: علت شکست محمد مرسی رئیس جمهوری برکنار شده مصر دخالت گروه اخوان المسلمین در تصمیم گیریهای وی بود. ابوالفتوح افزود : خطری ارتش را به عنوان تنها نهادی که رژیم مبارک نتوانست آنرا تخریب کند تهدید می کند. ارتش باید از ورود به روند سیاسی کشور دوری گزیند تا صلابت و جایگاهش را حفظ کند. ما در موضع گیریهای خود باید مصالح ملی را بر منافع حزبی ترجیح بدهیم.

وی گفت: موضع حزب مصر قوی حفظ نهادهای کشور و آزادی فرد است. بهره وری از اعتقادات دینی از هر طرفی که باشد خطری برای مصلحت کشور است. هیچ گروهی حق ندارد اخوان المسلمین را از ورود به انتخابات آینده بازدارد. از زمانی که من از گروه اخوان المسلمین جدا شده ام تغییرات زیادی در آن رخ داده است. یکی از عوامل اصلی شکست مرسی در اداره امور کشور دخالت گروه اخوان المسلمین بود و مسئولان کنونی این گروه مسئول خشم مردمی علیه اخوان هستند. این رهبر جدا شده از گروه اخوان المسلمین همچنین تاکید کرد طرح اسلامی با اصول انقلاب 25 ژانویه هیچ تناقضی ندارد. صدور دین در عرصه سیاسی خطری برای دین و کشور است. من معتقدم که تظاهرات سی ام ژوئن یک موج انقلابی در تکمیل انقلاب بیست و پنجم ژانویه بود. ما همچنان در حال بررسی بیانیه قانون اساسی جدید هستیم و ما درباره برخی از مفاد آن ملاحظاتی داریم. امیدوارم که دوره حکومت انتقالی بسیار کم باشد تا همه طرف ها مطمئن شوند آن چه رخ داده است کودتا نیست. ابوالفتوح تصریح کرد :کسانی که توانایی انجام کار سیاسی ندارند از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری مصر خودداری کنند. من امیدوارم نامزد سمت ریاست جمهوری نشوم ولی تصمیم درباره نامزد شدن یا نشدن من به دست حزبم است.

*** مصر سفیر ترکیه را احضار کرد

در عین حال، خبرگزاری الشرق الاوسط مصر اعلام کرد وزارت امور خارجه مصر در اعتراض به دخالت آنکارا در امور داخلی این کشور سفر ترکیه در قاهره را احضار کرد .

وزارت امور خارجه مصر با انتقاد از عملکرد دولت ترکیه در قبال تحولات اخیر مصر و مداخله در امور داخلی این کشور ، از آنکارا خواست در موضع خود تجدید نظر کند تا به منافع دو ملت مصر و ترکیه و روابط تاریخی دو کشور آسیبی وارد نشود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار