شیخ بلال شعبان، دبیرکل «جنبش توحید اسلامی» و عضو تجمع علمای مسلمین لبنان با حضور در سفارت کشورمان در بیروت با غضنفر رکن‌آبادی، سفیر ایران دیدار و درباره تحولات جاری منطقه به‌خصوص در فلسطین، سوریه و مصر گفت‌وگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، در این دیدار که در آستانه ماه مبارک رمضان صورت گرفت، دبیرکل جنبش توحید اسلامی با اشاره به اهمیت و جایگاه روز جهانی قدس، از اندیشه والای امام خمینی (ره) و اهتمام دائمی ایشان به اولویت درجه یک قضیه مهم فلسطین چه در برهه مبارزات قبل از انقلاب اسلامی و چه در دوران رهبری جمهوری اسلامی تمجید کرد و افزود: امام راحل برخلاف برخی مدعیان حمایت از فلسطین، تا آخرین لحظه حیات خویش به حمایت عملی از قدس شریف و ملت ستمدیده فلسطین ادامه داد. مسیری که خوشبختانه بعد از ایشان نیز با قوت ادامه دارد.

او با اشاره به حقانیت امداد الهی و نیز پشتیبانی همه آزادگان جامعه بشری از معتقدان به خط مقاومت، ابراز امیدواری کرد: دولت‌های منطقه به جای پناه بردن به سردمداران استکبار و استعمار، به ملت‌های خویش اعتماد و تکیه کرده و حیات ابدی خود را فدای امتیازات زودگذر دنیوی نکنند.

شیخ بلال شعبان سپس با اشاره به ضرورت جلوگیری از تبدیل شدن نعمت تفاوت دیدگاه‌ها به نقمت درگیری‌های طائفه‌یی بین سنی و شیعه، عرب و عجم؛ تحقق انسجام اسلامی در برابر فتنه انگیزی حامیان رژیم صهیونیستی را بهترین راه حفظ مسیر موج عظیم بیداری اسلامی دانست.

دبیرکل جنبش توحید اسلامی هم‌چنین از تلاش بی‌وقفه جمهوری اسلامی ایران در جهت تثبیت استقرار و ثبات لبنان و وحدت تمام جریان‌های سیاسی این کشور تقدیر و ابراز امیدواری کرد: تمام گروه‌های سیاسی و مذهبی لبنان، همه توان خود را متوجه مقابله با سیاست‌های خطرناک سلطه جویان و صهیونیست‌ها سازند.

در این دیدار، سفیر ایران نیز با تبیین آخرین وضعیت منطقه و اشاره به تفاوت آشکار سرنوشت دولت‌های حامی مقاومت با دولت‌های مخالف مقاومت، اظهارکرد: مهم‌ترین نیاز ملتهای اسلامی، انسجام با یکدیگر و غالب کردن فرهنگ تفکر بر رویکرد تکفیر است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار