انفجار امروز منطقه الضاحيه بيروت با واکنش تند مقامات لبناني مواجه شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از النهار، 

"علي مقداد" عضو فراکسيون وفاداري به مقاومت در پارلمان لبنان در گفتگويي با المنار درباره انفجار امروز بيروت گفت: پيش از هر چيز بايد بگويم که حومه جنوبي بيروت با يک انفجار هولناک به استقبال ماه مبارک رمضان مي رود. خدا را شکر مي کنيم که شمار تلفات اين حادثه کم است اما خسارات زيادي به بار آمده است. ما پيام اين انفجار را دريافت کرديم. همه کساني که نمي خواهند آرامش در اين منطقه برقرار باشد محکوم است. اتفاقي که امروز افتاد بسيار هولناک است و مسئول آن همه کساني هستند که مي کوشند بذر فتنه را در اين منطقه بکارند. نتايج تحقيقات در روزهاي آينده مشخص خواهد شد. 
"سليم جريصاتي" وزير کار دولت موقت لبنان در گفتگويي شبکه المنار درباره انفجار امروز در يک منطقه مسکوني در حومه جنوبي بيروت گفت: اين اقدام تروريستي و جنايتکارانه منطقه اي را هدف قرار داد که در مقابل تجاوزات اسرائيل مقاومت کرد. 
وي در ادامه با اشاره به اين که خداوند به غيرنظاميان و افراد بي گناه رحم کرد که فقط شماري از افراد در اين انفجار زخمي شدند افزود: چنين اقداماتي هر قدر هم تکرار شود نمي تواند مقاومت و اين ملت قهرمان را که ما نيز جزئي از آن هستيم درگير فتنه کند. بهتر است براي فتنه انگيزي به سراغ ديگران بروند. ما ثابت کرده ايم که يک ملت واحد هستيم و با چنين اقداماتي مخالفيم. چنين اقداماتي نمي تواند اراده و عزم ما را براي ريشه کن کردن فتنه بشکند. وي بر حمايت از وحدت ارتش، مردم و مقاومت تاکيد کرد. 

"فايز غصن" وزير دفاع دولت موقت لبنان نيز در سخناني درباره انفجار بيروت و پيامي که عاملان انفجار در صدد ارسال آن بوده اند گفت: همانگونه که هميشه گفته ايم اين انفجار حامل پيام فتنه است که لبنان را تهديد مي کند. لبناني ها بايد در برابر فتنه ها و دسيسه هايي که عليه آنها طراحي مي شود هشيار باشند و وحدت خود را حفظ کنند. 

"آلن عون" عضو فراکسيون تغيير و اصلاح در پارلمان لبنان در گفتگويي با خبرنگار المنار در محل انفجار بيروت ضمن ابراز خوشحالي از اين که کسي در اين انفجار کشته نشده است افزود: هدف از اين انفجار ايجاد فتنه در لبنان است. فتنه به کسي رحم نمي کند. بايد اين اوضاع را به سرعت کنترل کنيم. بدون شک دست هايي در کار است که صلاح لبناني ها را نمي خواهد و مي کوشد از اوضاع کنوني براي هدف قرار دادن مناطق مختلف به سبب مسائل سياسي و مذهبي استفاده کند. 
وي در ادامه درباره پيام اين انفجار گفت: اميدواريم که اين پيام با توجه به آگاهي و هشياري مردم لبنان به ديوار برخورد کند. همه ما لبناني هستيم و هر اتفاقي که در هر جاي لبنان بيفتد براي همه لبناني ها مهم است. 

 "سليمان فرنجيه" از نمايندگان پارلمان لبنان در واکنش به انفجار امروز بيروت تاکيد کرد دشمنان لبنان از گفتمان طايفه گرايانه در اين کشور براي ضربه زدن به ثبات داخلي اين کشور بهره برداري مي کنند.

"عمر کرامي" نخست وزير اسبق لبنان انفجار امروز در بيروت را جنايتي هولناک توصيف کرد و آن را بخشي از طرح ضربه زدن به وحدت لبنان و فتنه انگيزي در اين کشور دانست.

"عدنان منصور" وزير امور خارجه لبنان با بازديد از محل انفجار امروز در بيروت اظهار داشت:در شرايط كنوني آگاهي وافزايش همكاري ها بين گروه هاي مختلف گزينه مطلوب براي لبنان به شمار مي رود.
وي در ادامه با بيان اينكه لبنان هم اكنون در شرايط امنيتي،سياسي واجتماعي متشنج واظهارات افراطي قراردارد افزود:آنچه كه هم اكنون لبنان به آن احتياج دارد وحدت است.

"وليد جنبلاط" گفت: اين انفجار بار ديگر ثابت کرد دودستگي شديد سياسي در لبنان نبايد ادامه پيدا کند. 
جنبلاط افزود: ادامه شرايط کنوني لبنان را با چالشهاي امنيتي و خطرات بيشتري روبرو مي کند و ضربه اي به ثبات شکننده در کشور است که مي تواند باعث تفرقه و تنش بيشتر شود. 

شيخ "عبدالامير قبلان" نايب رئيس مجلس اعلاي اسلامي شيعيان لبنان نیز انفجار امروز در حومه جنوبي بيروت را جنايتي عليه بي گناهان دانست  و بر وحدت و يکپارچگي لبناني ها براي نجات کشور تاکيد کرد.


"نبيه بري" رئيس پارلمان لبنان در واكنش به حوادث امروز اين كشور اظهار داشت:هدف از انفجار امروز در منطقه الضاحيه بيروت فتنه افكني در بين لبناني ها بود. وي افزود اين انفجار تروريستي با هدف ويراني و کشتن هر چه بيشتر افراد صورت گرفته است.


"سعد الحريري" رئيس جريان المستقبل هم با مجرمانه خواندن انفجار در حومه جنوبي بيروت، آن را نشانه اهميت توافق ملي در لبنان و دور نگهداشتن اين کشور از درگيريهاي خارجي دانست.

"فواد السنيوره" نخست وزير سابق لبنان هدف از "انفجار مجرمانه" امروز در حومه جنوبي بيروت را برهم زدن ثبات و امنيت لبنان دانست.

"علي حسن خليل" وزير بهداشت لبنان هم تاکيد کرد انفجار صبح امروز در منطقه بئرالعبد در حومه جنوبي بيروت فقط به نفع اسرائيل است. وي تأکيد کرد در انفجار امروز هيچکس کشته نشده است. وي موضعگيري لبناني ها در برابر انفجار امروز بيروت را خوب توصيف کرد و افزود فعلا نمي توان کسي را متهم کرد اما تنها  طرفي که از اين حوادث سود مي برد رژيم صهيونيستي است. 

"امين جميل" رئيس حزب الکتائب لبنان نيز در پي انفجار صبح امروز در حومه جنوبي بيروت خواستار تسريع در تشکيل دولت نجات ملي در اين کشور شد تا با مشکلات و چالشهاي موجود در لبنان مقابله کند.  جميل افزود: حمله به هر منطقه اي از لبنان، حمله به همه لبنان است و حاکميت قانون در همه زمينه ها از جمله زمينه امنيتي مي تواند براي کشور مصونيت ايجاد کند.

"محمد رشيد قباني" مفتي لبنان انفجار امروز حومه جنوبي بيروت را محکوم کرد و آنرا اقدامي جنايتکارانه دانست که با هدف بر هم زدن ثبات و امنيت لبنان انجام شده است.

"مروان شربل" وزير کشور لبنان هم پيشتر تاکيد کرده بود هدف عاملان انفجار امروز در منطقه بئرالعبد در حومه جنوبي بيروت، به راه انداختن فتنه طايفه اي در اين کشور است. وي پس از بازديد از محل انفجار در حومه جنوبي بيروت افزود: ترديدي وجود ندارد که اين انفجار اقدام جنايتکارانه و هدف از آن ويران کردن کشور است. 



برچسب ها: نبیه ، لبنان ، پارلمان ، امروز ، بیروت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار