مدير كل ثبت احوال استان زنجان با بیان این مطلب گفت: بر اساس آمارهاي بدست آمده جمعيتي ،تا پايان ارديبهشت ماه امسال نرخ ازدواج كشور ايران ۹/۱۰ درصد بوده و نرخ ازدواج اين استان بيشتر از ميانگين كشوري است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ، 

متوسلین بر ازدواج جوانان در سنين مناسب و نيز فرزندآوري به موقع مادران تاكيد كرد و اين دو مقوله و هم چنين مهارتهاي زندگي بر اساس آموزه هاي دين اسلام را بسيار مهم خواند.

وی ۲۰ – ۱۹ سالگي را بهترين سن ازدواج دختران اعلام و  تصریح كرد: ميانگين سن ازدواج مردان و زنان اين استان در سال گذشته به ترتيب ۳/۲۷ و ۷/۲۲ درصد است.

اين  مقام مسوول، ادامه داد: ميزان ازدواج پارسال اين استان در مقايسه با سال ۱۳۸۵ حاكي از افزايش با شيب ملايم است و اميد مي رود كه با فعاليت هاي فرهنگي مختلف مسوولان مرتبط شاهد ازدواج به موقع جوانان باشيم.

 متوسلین ، تصويب قانون افزايش مرخصي زنان باردار شاغل از شش به ۹ ماه و مرخصي اجباري ۱۴روزه براي آقايان را يادآور شد و تصریح کرد: تصويب اين قانون علاوه بر همكاري مردان در نگهداري اوليه از فرزندانشان مي تواند منجر به افزايش ميزان ازدواج و كاهش سن ازدواج جوانان كشور شود.

وي، برنامه هاي مختلف فرهنگي را از ضروريات مهم در كاهش طلاق عنوان و تاکید کرد: بايد تلاش شود كه با برنامه ريزي اساسي، شرايطي فراهم شود تا دلايل طلاق زوجين در سامانه ها ثبت شده و با تحليل لازم از افزايش آن جلوگيري بعمل آيد.

 مدير كل ثبت احوال استان زنجان  با بیان اینکه اين استان در نرخ ولادت و وفات به ترتيب در رتبه هاي ۱۷ و ششم كشوري قرار دارد خاطر نشان کرد: نرخ رشد جمعيتي اين استان نسبت به ميانگين كشوري پايين است و مهاجرت و سن فرزند آوري مي تواند از دلايل عمده آن باشد چرا كه آمار دقيقي از ميزان مهاجرت كشور وجود ندارد./س

 

 
برچسب ها: نرخ ، ازدواج ، میانگین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.