مسابقات لیگ ژیمناستیک پس از گذشت یک سال سرانجام به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، ‌مرحله اول لیگ ژیمناستیک هنری تیر ماه 91 کلید خورد. آغاز این مسابقات نوید بخش حضور ملی پوشان و کسب آمادگی برای آنها بود.

مرحله دوم لیگ شهریور ماه برگزار شد اما این مسابقات به مرحله سوم نرسید چرا که کمبود بودجه در فدراسیون سدی جدی در سر راه این مسابقات بود و از طرفی هیئت ها هم توان میزبانی این رقابت ها را نداشتند، به هر جهت تمام این عوامل دست به دست هم داد تا مرحله سوم که قرار بود دی ماه برگزار شود تا خرداد ماه سال 92 به طول بیانجامد. اما باز هم مشکلات مالی دست از سر این رشته پایه بر نداشت و تیم خوزستانی به خاطر مشکل همیشگی بودجه از حضور در این رقابت ها انصراف داد و تیم های شهید نقی پناهی گنبد، آلومینیوم المهدی هرمزگان، خانه ژیمناستیک ارومیه و سیمان خمسه زنجان در این رقابتها حاضر شدند.

سرانجام لیگ ژیمناستیک به ایستگاه آخر رسید و مرحله چهارم این رقابت ها 15 تیرماه و با قهرمانی تیم شهید نقی پناهی گنبد به پایان رسید.

این اتفاق تنها برای ژیمناستهای هنری نیفتاد بلکه ورزشکاران ترامپولین و آکروژیم هم از این قضیه مستثنی نبودند.

لیگ برتر ترامپولین قرار بود در مرحله دوم و چهارم مسابقات هنری برگزار شود اما با وقفه ای چندماهه 16 تیرماه با قهرمانی تیم استاد اعظمی شیراز به پایان رسید. هیئت ژیمناستیک مهاباد به رتبه دوم رسید و هیئت ژیمناستیک مازندران بر سکوی سوم ایستاد. در بخش آکروژیم نیز 20 تیم همراه با 80 ورزشکار از 13 استان کشور حضور داشتند که در نهایت تیم تهران الف به رتبه نخست رسید، هیئت همدان نایب قهرمان شد و خانه ژیمناستیک ارومیه بر سکوی سوم ایستاد.

در بخش 2 نفره نیز تهران الف اول شد، اردکان یزد به مقام دوم رسید و تهران ب رتبه سوم را به خود اختصاص داد. در قسمت 4 نفره نیز اصفهانی ها صدر نشین شدند همدان بر سکوی دوم ایستاد و تهران الف رتبه سوم را به خود اختصاص داد.

هر چند ورزشکاران و مربیان تیم های ملی سطح رقابت ها را مطلوب ارزیابی کردند اما ورزشکاران این نکته را متذکر شدند که تماشاگران مسابقات خود ورزشکاران بودند و آنچه ژیمناستیک را رنج می دهد نبود اسپانسر و عدم حمایت مسئولان از این رشته است.

کسب مقام نایب قهرمانی آکروژیم و ایروبیک ژیمناستیک برای اولین بار در قاره کهن و با وجود رقبای قدر، کار کمی نبود که بتوانیم به راحتی از آن عبور کنیم.

این افتخارات ناشی از پتانسیل بالای ژیمناستیک کاران ایرانی است، آنچنان که سرمربی اوکراینی تیم ملی عملکرد اغلب ملی پوشان را مطلوب ارزیابی می کند و تنها مشکل ملی پوشان را عدم حضور در رقابت های برون مرزی می داند، از طرفی کسب سهمیه المپیک را برای سعید کیخا و هادی خفاری نژاد دور از دسترس نمی داند.

ورزش های پایه چشم انتظار نیم نگاه باشگاه های بزرگ است و اغلب کارشناسان رشته های پایه معتقد هستند که نیم نگاهی از سوی باشگاه های بزرگ مشکلات رشته های مادر را حل می کند، اما متأسفانه مسئولان این باشگاه ها تنها چراغ سبز نشان می دهند و زمانی که به عمل می رسد شانه خالی می کنند.

از طرفی شاید اصحاب رسانه هم همکاری لازم با این رشته را ندارند، و آنچنان که برای سایر رشته ها مثل فوتبال و والیبال ارزش و اهمیت قائل هستند به این رشته های مهم کوچکترین توجهی نمی کنند./زر
برچسب ها: ژیمناستیک ، مسابقات ، لیگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار