بیشتر کشورهای اسلامی از جمله عربستان، مصر، لبنان، فلسطین، بحرین و کویت سه‌شنبه را پایان ماه شعبان و چهارشنبه را اول ماه رمضان اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، بیشتر کشورهای اسلامی روز چهارشنبه را اول ماه ضیافت الهی اعلام کردند.

خبرگزاری رسمی دولت عربستان در گزارشی از بررسی آغاز ماه رمضان در این کشور نوشت: دیوان پادشاهی عربستان سعودی طی بیانیه‌ای اعلام کرد که سه‌شنبه پایان ماه شعبان و چهارشنبه اول ماه مبارک رمضان است.

شبکه تلویزیونی المنار نیز در خبری اعلام کرد: دارالفتوای لبنان روز چهارشنبه را در لبنان اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد. دفتر مقام معظم رهبری در لبنان نیز طی اطلاعیه ای سه شنبه را سی ام شعبان المعظم و چهارشنبه را در این کشور آغاز ماه مبارک رمضان اعلام کرد.

کشورهای اروپایی مانند انگلیس روز پنج شنبه اول ماه مبارک رمضان است.

همچنین حجت الاسلام منتظری مدیر مرکز اسلامی وین نیز در گفتوگو با رسا گفت: با کمک رصد خانه های اتریش در حال استهلال ماه هستیم و تا کنون روز چهارشنبه را یوم الشک اعلام کرده ایم.

شورای اسلامی فرانسه امروز سه شنبه را اولین روز ماه مبارک رمضان در فرانسه اعلام کرد.

شورای اسلامی فرانسه همچنین تاکید کرد: بر اساس محاسبات فلکی عید سعید فطر نیز، روز هشتم ماه اگوست خواهد بود.

مرکز اسلامی واشنگتن نیز با صدور بیانیه ای از احتمال رویت هلال ماه رمضان در روز سه شنبه خبر داد و اعلام کرد: به احتمال زیاد چهارشنبه اول ماه رمضان در کشور آمریکاست.

در این بیانیه آمده است: بر اساس محاسبات نجومی، تولد ماه نو در روز دوشنبه هشتم ژوئیه می باشد. هلال ماه نو در این شب به هیچ وجه قابل رویت نمی باشد. درغروب روز سه شنبه نهم ژوئیه این هلال در آمریکای جنوبی و مرکزی، استرالیا و اکثر نقاط جنوبی و مرکزی آفریقا قابل رویت است. لذا به نظر می رسد که روز اول ماه مبارک رمضان روز چهارشنبه دهم ژوئیه (به احتمال قوی) و در غیر این صورت روز بعد از آن خواهد بود.

دادگاه عالی افغانستان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: از آنجا که هلال ماه مبارک رمضان شامگاه روز دوشنبه دیده نشد، امروز سه‌شنبه سی‌ام شعبان‌المعظم بوده و فردا چهارشنبه اول رمضان است.

در همین حال، وزارت کار و امور اجتماعی افغانستان نیز اعلام کرد که به مناسبت روز اول ماه مبارک رمضان، فردا چهارشنبه در افغانستان تعطیل رسمی است.

پاکستان نیز فردا را روز اول ماه مبارک رمضان اعلام کرده‌ است. امروز نیز ماه مبارک رمضان در کشورهای تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان و ترکمنستان آغاز شد و تنها در ازبکستان فردا به عنوان روز اول رمضان اعلام شده است./س

برچسب ها: قم ، رمضان ، فردا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.