محمد‌علی نعمت‌نژاد اظهار داشت: با وجود این که فروردین و اردیبهشت ماه امسال در منطقه زیرکوه وقوع سیلاب داشتیم ولی این سیلاب‌ها مربوط به حوزه‌های شاهرخت و آهنگران است و در حوزه سد حاجی‌آباد سیلاب و به تبع آن ذخیره‌سازی آب نداشته‌ایم.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛

وی حجم مخزن سد حاجی‌آباد را در حال حاضر حدود 6.5 میلیون متر مکعب و حجم آب قابل تنظیم آن را 2.4 میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود : از این مقدار 9.1 میلیون متر مکعب به وزارت نیرو اختصاص دارد که صرف امور کشاورزی و محیط زیست می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان‌جنوبی ادامه داد: در سال آبی 91-90 و تا مهرماه سال گذشته ذخیره سد حدود یک و نیم میلیون متر مکعب بود، یعنی آب موجود در سد که در حال حاضر خالی شده مربوط به همان سال آبی گذشته است و امسال آبگیری سد انجام نشده است.

نعمت نژاد دلیل اصلی خشک شدن سد را نبود سیلاب در اوایل امسال برای ذخیره‌سازی عنوان کرد و گفت: به دلیل داشتن حقابه کشاورزان در پایین دست این سد، بیشتر از ورودی آب مخزن و میزان ذخیره سازی، از ذخیره آب استفاده کرده‌اند و به این دلیل آب سد تخلیه شده است.

وی این مشکل را نه فقط برای سد حاجی‌آباد بلکه مربوط به دیگر سدهای استان هم دانست و گفت: به دلیل نبود سیلاب در دیگر سدهای استان نیز ذخیره‌سازی آب نداشته‌ایم./س

برچسب ها: خشک ، آب سد ، حاجی آباد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.