خبرگزاري آمريکايي "يونايتدپرس" در گزارش روز گذشته خود از تقويت روابط جمهوري اسلامي ايران و ژاپن در حوزه انرژي عليرغم تحريم هاي وضع شده ضد ايراني از سوي کشورهاي غربي اشاره کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از يونايتد پرس، اين خبرگزاري آمريکايي در ادامه مي افزايد "يکي از فرستادگان دولت ژاپن در ايران از ادامه روابط خوب اقتصادي ژاپن و جمهوري اسلامي ايران و تداوم واردات نفت ژاپن از ایران سخن گفت. "کوجي هاندا" سفير ژاپن در ايران روز يکشنبه در شهر "تبريز" چهارمين شهر بزرگ ايران با شرکت در کنفرانسي مرتبط با عرصه سرمايه گذاري خارجي بر اهميت تقويت روابط تجاري دوجانبه ايران و ژاپن تاکيد کرد. وي در اين کنفرانس خاطر نشان ساخت که عليرغم تحريم هاي وضع شده از سوي کشورهاي غربي عليه بخش نفتي ايران ژاپن واردات نفت از ايران را ادامه مي دهد." 


اين خبرگزاري آمريکايي در ادامه مي افزايد "ژاپن از سال گذشته ميلادي سازوکار جديدي را براي تسهيل نقل و انتقالات مالي خود با ايران و خريد نفت از آن کشور وضع و اجرا کرده است. اين سازوکار بخصوص مرتبط با نقل و انتقال نفت از طريق کشتي از ايران است. در ماه گذشته، دولت ژاپن به ميزان دو برابر بيش از گذشته واردات نفت از ايران داشته است. اين ميزان 220 هزار بشکه نفت در هر روز بوده است." 










برچسب ها: یونایتد ، پرس ، ایران ، تحریم ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار