مدیر آزمایشگاه کنترل مرکزی پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه این استان یکی از مهمترین ارزیابان مواد آرایشی و بهداشتی وارداتی به کشور است گفت: این آزمایشگاه تاکنون نمونه گیری بیش از صدهزار لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور را برعهده داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، علیرضا محب علی شامگاه دوشنبه در آئین افتتاحیه نخستین مرکز تحقیقات دانش بنیان و بازگشایی آزمایشگاه کنترل مرکزی لوازم آرایشی بهداشتی شرکت تحقیقاتی پویندگان فرآوری طبیعی که در ساختمان پارک علم و فناوری قم برگزار شد، اظهار کرد: هدف این مرکز تحقیقاتی توسعه، مشاوره و تحقیقات و آموزش و پرورش نیروهای تخصصی در زمینه فرآوری طبیعی است.

وی در خصوص فعالیت های آزمایشگاه کنترل مرکزی قم، گفت: این آزمايشگاه جزء 10 آزمايشگاه همكار وزارت بهداشت و درمان در ايران است و در كشور يكي از آزمايشگاه هاي بي نظيري است كه حدود ۷۰ درصد واردات لوازم آرايشي را كنترل مي كند و بیش از صدهزار نمونه لوازم آرایشی و بهداشتی در کشور را مورد بررسی قرار داده است.

وی تصریح کرد: به ثمر رسیدن پروژه های تحقیقاتی و عملیاتی شدن بسیاری از پروژه ها در ساختار صنعتی از موفقیت های این مرکز تحقیقاتی به شمار می رود.

محب علی اضافه کرد: آزمایشگاه کنترل مرکزی قم بازوی توانمند این مرکز تحقیقاتی در سال 1384 در قم به عنوان آزمایشگاه تخصصی و همکار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان استاندارد با هدف توسعه توانمندی های شرکت در راستای کنترل محصولات آرایشی و بهداشتی، غذا و دارو آغاز به کار کرد.

مدیر آزمایشگاه کنترل مرکزی قم تصریح کرد: این مرکز طی مدت کوتاهی با ارتقای دانش فنی و توان تجهیزاتی جایگاه ویژه ای در میان تولیدگنندگان و واردکنندگان فرآورده ها، مواد اولیه و مکمل های غذایی، آرایشی، بهداشتی و دارویی در سطح ملی بدست آورد./س

برچسب ها: قم ، ارزیاب ، آرایشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.