فرماندار شهرستان خلخال گفت: بیشترین کاهش بارندگی در این شهرستان با 41 درصد ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ هوشنگ محمدی امروز در نشست مشترک با مدیرکل هواشناسی استان اردبیل با اشاره به کاهش بارندگی در شهرستان خلخال اظهار کرد: هواشناسی در عصر معاصر فقط پیش‌بینی وضعیت آب و هوایی نیست بلکه مهم‌تر از آن تاثیر هواشناسی در پیشبرد برنامه‌های یک کشور در تمامی زمینه‌ها است.

وی گفت: هواشناسی در زمینه توسعه کشاورزی و گردشگری حرف اول را می‌زند و کشاورزان و حتی اقشار مختلف جامعه برای کسب اطلاعات هواشناسی برای انجام برنامه‌های خود به دنبال اطلاعاتی در این زمینه هستند.

محمدیبا اشاره بهآمادگی اینشهرستان در راستای توسعه اهداف هواشناسی افزود: آمادگی داریم در تمامی زمینه‌ها در بحث واگذاری زمین در راستای جابه‌جایی اداره هواشناسی خلخال و سایت موصوف همکاری کنیم.

وی تصریح کرد: در کمیته برنامه‌ریزی سال 92 اعتبارات لازم برای بحث هواشناسی بررسی و اختصاص داده خواهد شد.

فرماندار خلخال همچنین یادآور شد: شهرستان خلخال به لحاظ کوهستانی بودن و شرایط خاص آب و هوایی نیازمند توسعه در زمینه سامانه‌های هواشناسی و اقلیم‌شناسی استو انتظار داریم اداره کل هواشناسی استان اردبیل باتوجه ویژه به خلخال این سامانه‌ها را تقویت و ایجاد کند.

محمدی در ادامه به کاهش بارندگی در شهرستان خلخال اشاره کرد و گفت: آب یکی از اصلی‌ترین نیاز‌های جامعه و در بعد دیگر نیاز اصلی کشاورزی در شهرستانبوده و کاهش بارندگی در کشاورزی تاثیرات منفی بسیاری به همراه داشته است/س.

برچسب ها: خلخال ، کاهش ، بارندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.