عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي، افزايش سرمايه گذاري بخش خصوصي و بهبود فضاي كسب و كار را از راهكارهاي تحقق توسعه پايدارعنوان كرد.

سيد سعيد زمانيان دهكردي گفت: برنامه ريزي براي تحقق توسعه اقتصادي، در بخش هاي ملي و منطقه اي، بايد بر مبناي مزيت هاي نسبي، توانمندي هاي بالقوه، فرصت ها و تهديدهاي طبيعي و انساني منطقه باشد.
وي افزود: تعريف راهبردهاي توسعه در هر منطقه بايد در ارتباط مستقيم با توانمندي ها و نقاط قوت و ضعف، در آن منطقه و توام با شناخت آستانه و ظرفيت محيط باشد.
نماينده مردم شهرستان هاي شهركرد، بن و سامان افزود: استان چهارمحال و بختياري از قطب هاي اصلي كشاورزي و دامداري كشور بوده و وجود استعدادهاي طبيعي و تنوع اقليمي نيز از ويژگي هاي متمايز اين استان است.
رئيس مجمع نمايندگان مردم استان چهارمحال و بختياري در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: توسعه صنعت در استان چهارمحال و بختیاری، زماني مي تواند ضامن رشد پايدار اقتصادي باشد كه دو اصل حفاظت از منابع طبيعي و محيط زيست و توسعه به صورت متوازن مورد توجه برنامه ريزان قرار گيرد.
زمانيان دهكردي از راهكارهاي توسعه اقتصادي استان چهارمحال و بختياري، توجه ويژه به قابليت هاي این استان در بخش تجارت و بازرگاني را بيان كرد و گفت: استان چهارمحال و بختیاری به دليل موقعيت استراتژيك خود، مي تواند به عنوان متصل كننده مركز ايران به استان هاي جنوبي و جنوب غربي كشور عمل كند و تحقق اين توانمندي بالقوه با توسعه زيرساخت هاي ارتباطي و حمل و نقل نظير توسعه خطوط ريلي و جاده اي و توسعه پايانه هاي حمل و نقل، ميسر مي شود.
عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شوراي اسلامي در پايان، توسعه صنايع كوچك، متوسط و صنايع مرتبط با بخش كشاورزي، نظير صنايع غذايي، تبديلي و تكميلي و توسعه تجارت و بازرگاني را از ضرورت هاي توسعه استان چارمحال و بختیاری بيان كرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.