مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیکی تسهیل گستر تاکید کرد: نبود اینترنت پرسرعت یکی از موانع توسعه تجارت الکترونیکی در ایران است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علیرضا غضنفری دیروز در حاشیه کارگاه یکروزه آشنایی با تجارت الکترونیکی به میزبانی اتاق بازرگانی اردبیل گفت: در حال حاضر ورود به حوزه تجارت الکترونیکی در بین صنایع مختلف مطلوب بوده و در عین حال نبود زیرساختهایی مانند اینترنت مناسب سرعت استفاده از این امکان را با کندی مواجه کرده است.

وی تاکید کرد: بسیاری از کسب و کارها و واحدهای صنعتی کلان کشور در حوزه تجارت الکترونیکی قدم گذاشته اند و در عین حال استفاده از این حوزه تجارتی پیشرفت مطلوبی ندارد.

غضنفری با استناد به سند چشم انداز توسعه و تجارت الکترونیکی افزود: برنامه ریزی در این راستا قابل قبول است اما در مرحله اجرا بسیاری از واحدها با ضعف عمده مواجه اند.

وی مهمترین این ضعف را عدم تخصص در حوزه تجارت الکترونیکی برشمرد و ادامه داد: نبود تخصص موجب می شود بسیاری از کسب و کارها در نیمه راه از امکانات این شیوه تجارت غفلت کنند.

مرد اول تجارت الکترونیکی ایران معتقد است ورود به عرصه تجارت الکترونیکی تلفیق تجارت و الکترونیکی کردن آن است.

غضنفری تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 99 درصد ورود به این عرصه در کسب و کارهای کشور بدون مطالعات تخصصی و به شکل غیر حرفه ای اتفاق می افتد.

وی مهمترین مشکل ورود به این عرصه را عدم توجه به دو بعد آن برشمرد و گفت: با وجود اینکه مدیریت در ایران بیشتر در قالب هرمی است اما نبود تخصص مهمترین مانع ثمربخش بودن تجارت الکترونیکی در ایران است.

مدیر عامل شرکت تجارت الکترونیکی تسهیل گستر همچنین در خصوص مطالعات میدانی میزان ورود واحدهای صنعتی کشور به عرصه تجارت الکترونیکی افزود: در کمال تاسف این مهم اندازه گیری نشده و میزان حضور تنها بر مبنای حدسیات قابل بیان است./س

برچسب ها: اردبیل ، اینترنت ، پرسرعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.