هم اکنون 65 هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که صیانت از تمام آنها، مسوولیت این وزارتخانه محسوب می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ،معاون برنامه‏ ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه 65 هزار واحد فعال صنعتی و معدنی در کشور وجود دارد که باید از آنها صیانت شود، گفت : در مجموع 25 هزار واحد صنعتی مورد تحلیل قرار گرفته‏ است.

شجاعی  افزود:آرمان وزارت صنعت، معدن و تجارت تبدیل شدن به مشاور بخش اقتصادی کشور، تلاش برای درآمدزایی ریالی و ارزی و خودداری از تصدی گری صنایع و واحدهای تولیدی است.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت 40 درصد از اقتصاد کشور را مدیریت می‏کند و باید در این زمینه نقش خود را در آینده ایفا کند، ادامه داد: ما یک برنامه استراتژِیک به عنوان رویکرد توسعه ‏ای داریم که باید به آن بپردازیم.

 معاون برنامه‏ ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه 20 هزار پروژه در حوزه صنعت و معدن کشور در دست انجام است، تصریح کرد: 15 هزار جواز تاسیس نیز در کشور صادر شده است.

 شجاعی با اشاره به اینکه بر اساس آمارها، 50 درصد از صادرات کشور با ارزش افزوده بالا است، اظهارکرد: در حال حاضر کشور ایران صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در ساخت کارخانه و صادرکننده خدمات فنی و مهندسی در ساخت ماشین‏آلات کارخانه است.

وی با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت آمادگی لازم به منظور واگذاری برنامه‏ های راهبردی و استراتژی را در قالب تفاهم‏نامه برای اجرا دارد، خاطرنشان کرد: در مجموع تفاهمات خوبی نیز با انجمن‏ها و تشکل‏های خصوصی در زمینه‏ های مختلف صورت گرفته است./س

 

 


برچسب ها: واحد ، صنعتی ، معدنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.