رییس شورای کشاورزی شهرستان آمل، از فراهم شدن مقدمات نخستین برداشت مکانیزه شالی کشور در سال زراعی امسال از شالیزارهای این شهرستان در روز چهارشنبه 19تیرماه خبر داد.

 

اکبرزاده در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران  گفت: مراسم نمادین نخستین برداشت مکانیزه برنج کشور در سه هکتار از شالیزارهای روستای آهنگرکلا از توابع بخش دابو آمل با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی، استاندارمازندران و مسئولان استانی برگزار می شود.

وی افزود: نخستین نشاء شالي در سال زراعی امسال 15 فروردين در این شهرستان انجام شد وبعد از گذشت بیش از 90 روز برداشت خواهد شد.

وی با بیان اینکه امسال در سطح بیش از 38هزارهکتار از شالیزارهای این شهرستان برنج کشت شد، تصریح کرد: از این سطح ، بیش از 31 هزار هکتار سنتي و بقیه به روش مکانيزه برنج کشت شده است .

اکبرزاده گفت: شالیکاران آملی سالانه با تولید بیش از 200هزارتن برنج سفید، برنج مورد نیاز بیش چهار میلیون نفررا تامین می کنند.

وی تصریح کرد: در سالهای اخیر در زمان عرضه برنج کشاورزان مازندرانی عده ای از سودجویان با وارد کردن برنج های خارجی به کشور ، فروش این محصول را برای کشاورزان داخلی با مشکل مواجه می کنند./س

برچسب ها: برداشت ، مکانیزه ، شالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.