با پیشی گرفتن صادرات بر واردات در سه ماه نخست امسال، تراز تجاری کشور مثبت شده است.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان معاون برنامه ریزی وزیر صنعـت، معدن و تجارت،  در مراسم تجلیل از فعالان صنعت و معدن نمونه استان زنجان، گفت: در این مدت صادرات غیر نفتی 8/9 میلیارد دلاری و واردات 4/9 میلیارد دلاری به ثبت رسیده است.

 شجاعی افزود: پارسال با وجود سخترین تحریم های پیش روی نظام اسلامی، گام بزرگی در کاهش وابستگی اقتصادی کشور به درآمدهای نفتی برداشته شد و صادرکنندگان و واردکنندگان به خوبی توانستند، در گردش ارزی پیش بینی و برنامه ریزی مشارکت کنند.

 وی با بیان اینکه با وجود تحریمهای سخت فعالان اقتصادی کشور توانستند میزان صادرات محصولات غیر نفتی را افزایش دهندادامه داد: حجم صادرات غیر نفتی در سال گذشته به 7/17 میلیارد دلار رسید در حالی که هدفگذاری صورت گرفته در این حوزه، 1/17 میلیارد دلار بود.

معاون برنامه ریزی وزیر صنعـت، معدن و تجارت،  با بیان اینکه امیدواریم در پایان امسال  جشن صادرات 20 میلیارد دلاری کشور را در حوزه صنعت و معدن بدون پتروشیمی بگیریم، تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مشاور باید برای افزایش درآمد ارزی تلاش کند.

 شجاعی  تاکید کرد:تمام مسوولان برای تکمیل و راه اندازی صنایع و واحدهای تولیدی دارای محصولات صادراتی که شاهد پیشرفت بیش از 70 درصد هستند، حمایت های لازم را انجام دهند تا با بهره برداری از آنها علاوه بر زمینه سازی برای درآمد زایی در کشور، فرصت اشتغالزایی و تولید در کشور فراهم شود.

 وی با اشاره به اینکه اتفاقات سال گذشته هم در بخش خصوصی و هم در بخش‏های دولتی تاثیر داشته است،  خاطر نشان کرد: با وجود همه مشکلات سال گذشته گام‏های بسیار بزرگی در زمینه اقتصاد کشور برداشته شد./س


برچسب ها: تراز ، تجاری ، مثبت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.