تبریز/

تولید کار و ثروت با ورود بخش خصوصی در بورس انرژی

معاون بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت:سرمایه گذاری بخش خصوصی در بورس انرژی برق بازارهای دلال گونه را ازبین می برد و تولید کار و ثروت برای کشور را در پی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، رضا ریاحی در سمینار آشنایی با بورس انرژی و چشم انداز آتی در تبریز با اشاره به غیر قابل ذخیره بودن انرژی برق تاکید کرد:برای خرید این کالای استراتژیک باید زیرساخت های لازم فراهم گردد تا در رسیدن آن به مصرف کنندگان تعللی صورت نگیرد.

وی از افتتاح رسمی بازار برق در اسفند ماه سال گذشته با محوریت معاملات برق خبر داد و افزود: حجم معاملات این بازار هم اکنون به مرز 5 میلیارد ریال رسیده است که نشانگر روند رو به رشد بخش عمده فروشی این بازار می باشد.

وی بورس انرزی را عامل انحصارزدایی در صنعت برق دانست و تاکید کرد: در آینده ای نه چندان دور مصرف کنندگان ،قدرت انتخاب خواهند داشت و برق را با قیمت رقابتی خریداری خواهند نمود.

ریاحی خرید برق توسط مصرف کنندگان کوچک را با تفکیک بحث اتصال به شبکه برق و خرید برق از یکدیگر میسر دانست و تشریح کرد:در دیگر کشورهای دنیا عرف بر این است که شرکت هایی به عنوان خرده فروش ، انرژی را از بورس خریدار ی نموده و به مصرف کنندگان می فروشند که در کشور ما نیز اینگونه خواهد بود.

وی یکی از مزیت های خرید برق از بازار بورس را قیمت ارزانتر عنوان کرد و افزود:در آینده مصرف کنندگان جدید ، دیگر انرژی برق مورد نیاز خود را از شرکت های برق منطقه ای تامین نخواهند کرد و شرکت های بازرگانی به عنوان خرده فروشان،برق مصرفی این مصرف کنندگان را تامین خواهند نمود.

وی در ادامه توضیحاتی درباره نحوه خرید انرژی برق توسط مصرف کنندگان عمده از بورس انرژی به شرکت کنندگان ارائه نمود و خاطر نشان شد: در دوران فعلی خریداران بخش صنعت و معدن، سفارش خرید خود را در قالب انرژی مورد نیاز به صورت ماهیانه در سه بازه کم باری،میان باری و پرباری و با فرض استفاده از گزینه بدون دیماند به بورس انرژی ارائه می نمایند. /س

برچسب ها: تولید ، کار ، ثروت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.