تبریز/

دسترسی آزاد به بورس انرژی

مدیر دفتر مطالعات اقتصادی و ارتقاء بازار برق شبکه برق ایران گفت: دسترسی به بورس انرژی آزاد و رقابتی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، حمیدرضا باقری در سمینار آشنایی با بورس انرژی و چشم انداز آتی در تبریز با بیان مطلب فوق افزود: قراردادهای بورس انرژی به شکل استاندارد و بلند مدت است و قیمت گذاری به شیوه حراج مستمر صورت می گیرد.

وی با اشاره متفاوت بودن بازار برق با بورس انرژی تصریح کرد: تنوع معاملات در بورس بیشتر از بازار برق و رقابت در بازار بورس دو طرفه است.

وی یکی دیگر از مزایای بورس برق را نقدی بودن معاملات عنوان کرد و افزود: شرکت هایی که استاندارد های لازم برای شرکت در بورس را ندارند نیز می توانند در فرابورس شرکت نمایند.

باقری ترکیب سهامداران بورس انرژی را بدین شرح اعلام کرد:گروه اول که شامل فعالین صنعت برق، نفت و حامل های انرژی که مالک 19 درصد سهام، نهادهای مالی 59.8 درصد سهام و عموم مردم 21.2 درصد سهام را به خود اختصاص داده اند.

وی با اشاره به روند روبه رشد بورس انرژی، برنامه های آتی این بازار را شامل فراهم نمودن شرایط حضور مصرف کنندگان عمده برق در بورس انرژی، ایجاد زمینه حضور خرده فروشان برق در بورس انرژی، ایجاد ساز و کار خرید و فروش گواهی ظرفیت در بورس انرژی و راه اندازی ابزارهای مشتقه در بورس انرژی عنوان کرد./س

برچسب ها: دسترسی ، آزاد ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.