رئيس دانشکده مهندسي نفت دانشگاه صنعتي اميرکبير گفت: دانشکده مهندسي نفت در سال 1381 در دانشگاه صنعتي اميرکبير راه اندازي شد و در سال 83 نخستين گروه دانشجويان در مقطع کارشناسي جذب شدند که در حال حاضر 278دانشجو در اين دانشکده مشغول به تحصيل هستند.

دکتر محبوبي، رئيس دانشکده مهندسي نفت دانشگاه صنعتي اميرکبير در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: دانشکده مهندسي نفت دو گروه آموزشي اکتشاف نفت و مخازن هيدروکربوري است که البته به دنبال تدوين رشته هاي بين رشته اي در مقطع کارشناسي ارشد با استفاده از توانمندي هاي ساير دانشکده هاي دانشگاه هستيم. 

وي ادامه داد: براي مهرماه سال 90 نسبت به پذيرش دانشجو در مقطع کارشناسي ارشد رشته مخازن هيدورکربوري به شيوه آموزش الکترونيکي در گرايش مخازن هيدروکربوري اقدام کرده ايم و تاکنون سه دوره پذيرش دانشجو داشتيم. 

رئيس دانشکده مهندسي نفت با بيان اين که گرايش مهندسي نفت- تجهيزات نفت به طور اختصاصي فقط در دانشکده مهندسي نفت دانشگاه اميرکبير تاسيس شده است ادامه داد: با توجه به اينکه کشور ايران داراي رتبه اول از نظر ذخاير نفت و گاز طبيعي در جهان است، بنابراين لازم است دوره هايي جهت تربيت افرادي که تواناييهاي لازم براي طراحي، ساخت، تعمير و نگه داري تجهيزات نفت را دارا باشند، برگزار شود که اين دوره براي نخستين بار در مقطع کارشناسي ارشد دانشکده مهندسي نفت دانشگاه صنعتي اميرکبير از سال 91 تشکيل شده است. 

دکتر محبوبي با بيان اين که با توجه به تنوع تخصص هاي مورد نياز در زمينه طراحي، ساخت ، تعميرات و نگه داري تجهيزات نفت اين دوره بين رشته اي است، گفت: لذا با ساير رشته هاي فني مهندسي نظير مهندسي نفت، مهندسي شيمي، مهندسي مواد و متالوژي، مهندسي مکانيک، مهندسي برق و فيزيک در ارتباط بوده و از پژوهش هاي مرتبط بهره مند مي شود. 

رئيس دانشکده مهندسي نفت در پايان با بيان اين که ابتدا دانشکده با دو نفر هيئت علمي راه اندازي شد و در حال حاضر داراي پنج نفر هيئت علمي است اظهار داشت: همچنين سه نفر عضو جديد نيز به زودي به جمع اساتيد اضافه خواهد شد البته از اعضاي هيئت علمي ساير دانشکده هاي دانشگاه مانند دانشکده مهندسي شيمي، پلمير، معدن و متالوژي نيز استفاده مي شود. /ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار