كليد بازگشايي خانه سينما با توجه به دستورات مكرر رئيس جمهور شايد به دولت دهم برسد.

باشگاه خبرنگاران- شايد آن روزهايي كه بسياري از سينماگران نامي ايران از حضور خانه سينما به عنوان يك نهاد فرهنگي و منفي خرسند بودند بار ديگر در صورت بازگشايي مجدد،‌ اين خشنودي به آنها بر مي گردد.
خانه سينمايي كه به دلايلي به گفته مسئولان سازمان سينمايي دچار انحرافاتي شد و دليل موجهي براي تعطيلي از سوي اعضاي آن به دست مخالفان خانه سينما به شمار آمد.
دولت دهم با ورود خود و تعطيلي خانه سينما مسير تلخي را براي سينماي ايران به وجود آورد، مسيري كه باعث دخالت نهادهاي غيرسينمايي در اين حوزه شد و سرانجام با انتقادهاي رسانه اي وضعيت آشفته اي شكل گرفت.
آن طور كه مشخص است تشكيل سازمان سينمايي، خانه سينما را به ورطه اي كشاند كه از هم پاشيدگي مهمترين پيامد آن بود و نكته قابل توجه،‌ بازگشايي مجدد خانه سينما است و كساني كه به نوعي مخالف اين اتفاق هستند بايد به اجبار تن به خواسته رئيس جمهور بدهند و مقدمات بازگشايي آن را فراهم كنند.
اين اتفاق چند سؤال را در ذهن ما ايجاد مي كند: كه چرا همان هايي كه خانه سينما را در دولت دهم تعطيل كردند و مخالف فعاليت اعضاي آن بودند حال در تلاشند كه اين نهاد باز شود؟
بازگشايي خانه سينما در دولت دهم به نفع و يا ضرر چه كساني است؟
آيا بازگشايي خانه سينما به معناي بازگشت به رويه قبلي فعاليت هاي آنان است؟
پاسخ اين سؤال ها را بايد از كساني پرسيد كه تصميم به بازگشايي اين نهاد صنفي گرفتند، پاسخي كه بتوان فهميد كه آيا بازگشايي خانه سينما منوط به توجه به رابطه ها و حضور مافياي سينمايي است.
زماني خانه سينما به فعاليت خود ادامه خواهد داد كه دولت دهم به پايان كار رسيده است و حال اين سؤال مطرح است كه با شروع دولت يازدهم خانه سينما همانند دولت اصلاحات به روال سابق خود ادامه مي دهد تا شاهد فعاليت هاي سابق خانه سينما طبق رويه گذشته باشيم.
با اينكه نمي خواهيم نگاه يك طرفه اي به موضوع خانه سينما داشته باشيم به اين نتيجه مي رسيم كه دولت دهم مشخصه اصلي تعطييلي و بازگشايي خانه سينما است و در اين دولت اين اتفاقات به ثبت تاريخي رسيد./ي2

يادداشت از فائزه آقابابايي.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار