سر پرست سازمان لیگ حرفه ایی فوتبال گفت : در صدد هستیم که بلیت فروشی ها را به طور کامل در اختیار باشگاهها قرار دهیم و آنها خود نرخ بلیت ها را طبقه بندی می کنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران :مهدی تاج به تشریح دستاورد حضورش در اجلاس AFC پرداخت و گفت: در نخستین گام AFC بر این اعتقاد بوده که باید تعداد تماشاگران در مسابقات آسیایی افزایش باید .

وی در ادامه به افزایش نرخ بلیت ها اشاره کرد و گفت: در راستای صحبتها بحثهایی هم از نظر اقتصادی شد که یکی مربوط به نرخ بلیت ها بوده که نسبت به کشورهای منطقه کمی نرخ بلیتها را در مسابقات داخلی افزایش داده ایم و دیگر اینکه درخصوص حق پخش تلویزیونی هم گفته شده که وضعیت ما نسبت به کشورهای منطقه چندان خوب نیست و در آمد زیادی نداریم.

تاج به حضور رئیس کمیته مسابقه های یوفا در اجلاس اشاره کرد و گفت: وی تاکید کرده که بلیت فروشی ها به طور کامل دراختیار باشگاه هاست و سازمانهای لیگ تنها بلیت فینال جام حذفی را می فروشند ما هم با ید به این روش عمل کنیم و بر آن هستیم که بلیت فروشی ها را به طور کامل به باشگاه ها واگذار نماییم تا باشگاهها خود قیمت ها را طبقه بندی کنند ، کیفیت ورزشگاهایمان را بالا برده و به هر طریقی  که علاقمند هستند بلیت ها را در اختیار مخاطبانشان قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: در بحثهای رسانه ای تأکید شده که سایت سازمان لیگ و باشگاه ها باید به حدی فعال باشند که AFC بتواند قسمتی از فعالیت هایش را از آنها بردارد.

وی در خصوص کیفیت لیگ قهرمانان آسیا اذعان داشت : 32 تیم در این رقابتها شرکت می کنند که 22 تیم به طور مستقیم و 10تیم با پلی آف صعود می کنند.کشورهایی مثل اندونزی ، مالزی درخواست کردند که تعداد تیمها افزایش یابد، اما ایران ، ژاپن و کره با این پیشنهاد مخالفت کردند زیرا معتقدند که این کار باعث طولانی شدن لیگ می شود و بازی با تیمهای ضعیف کیفیت لیگ را بالا نمی برد، پیشنهاد ما این بوده که تیمهای ضعیف در AFC کاپ بازی کنند و تیمهای لیگ قهرمانان همان 32 تیم باشند ضمن اینکه مقرر شد از این پس تیمهایی که در پلی آف حضور دارند به جای یک بازی ، 4 یا 5 بازی انجام دهند.همچنین مقرر شد که فینال لیگ قهرمانان آسیا از این به بعد به صورت رفت و برگشت انجام شودکه بنا بر اعتقاد رئیس لیگ یوفا این کار نتیجه را جوانمردانه تر و در آمد را بیشتر می کند.

 
سر پرست سازمان لیگ حرفه ایی فوتبال به بازیهای فوتبال در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: بعضی از کشورها معتقد بودند که مسابقات فوتبال در ماه مبارک رمضان انجام شود وبرخی معتقد بودند که این رقابتها در طول ماه مبارک انجام نشود، درنهایت تصمیمی که گرفته شد بر این بود که بازیها یکی، دو ساعت بعد از افطار انجام شود.

تاج در ادامه از پیشنهاد ایران برای تغییر تقویم مسابقه های لیگ قهرمانان آسیا خبر داد و گفت: پیشنهادی که ایران در این اجلاس داشت این بوده که مسابقات قهرمانان آسیا از مهر ماه شروع شود و یک تیم از ابتدا تا پایان رقابتها بازی ها را انجام دهد.مثلا تیم استقلال که در حال حاضر به مرحله یک چهارم نهایی این بازیها راه پیدا کرده ممکن است تمام ارکان تیمش از بازیکن گرفته تا سر مربی وحتی کادر فنی تغییر کند که این تغییرات درتمام دنیا اجتناب ناپذیر است، بنابر این ممکن است تیم دیگری با تشکیلات دیگر در ادامه بازیها شرکت کند که این اصلا درست نیست. از این پیشنهاد کشور قطر و عمده کشورهای غرب آسیا دفاع کردند، کره جنوبی مخالف بود اما ژاپن بنا به دلایلی با این پیشنهاد موافق بود.مقرر شد این مسئله مورد بررسی قرار گیرد.

تاج در ادامه خاطرنشان کرد: بحث عمده من درباره سیستم صدور مجوز حرفه ایی برای باشگاههاست، پیش بینی، این است که امسال چهار سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را داشته باشیم، چون نمره ما دربخش تماشاگران، ورزشگاهها و برگزاری مسابقه ها کمتر نشده، همه چیز به نظارت نمایندگان AFC بستگی دارد که 25مرداد به ایران می آیند وقتی که آنها بیایند 20 روز از آغاز لیگ ما گذشته است، خواهشم این است که باشگاهها اطلاعات درست ارائه دهند.
 
تاج در خصوص فینال جام حذفی هم گفت: فینال جام حذفی هم قطعا قبل از هفته پایانی لیگ انجام شود، بعد از قرعه کشی لیگ در این باره تصمیم نهایی را می گیریم که آیا فینال رفت و برگشت باشد یا به صورت تک مسابقه ایی همینطور مکان فینال را هم از قبل اعلام می کنیم، البته  AFC به سمتی رفته است که فینال جام های حذفی به صورت رفت و  بر گشت باشد.

وی در مورد بحث بلیت الکترونیکی بازی ها در لیگ امسال گفت:‌امسال ورزشگاه آزادی مجهز به گیت های الکترونیکی شده و8  گیت بلیت فروشی هم برای فولاد شهر داریم که البته باشگاه ذوب آهن باید به جهت بهره برداری از آن پولش را پرداخت کند.

برچسب ها: تاج ، رییس ، نایب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار