به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران؛ آزاده داننده گفت: شرکتهای فعال حوزه اینترنت مرتکب تخلف کم فروشی نیستند و این موضوع تحت نظارت از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است.
او با اشاره به اقدامات رگولاتوري در اين رابطه تصریح کرد: سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شرکتهای ISP را ملزم به تهیه پورتالی برای پاسخگویی به شکایات مشترکین کرده است که به فرد شاکی شماره پیگیری 17 رقمی ارائه میکند و در صورتی که در موعد مقرر، شرکت ISP متشاکی نسبت به پاسخگویی و رفع تخلف اقدام نکند، شاکی میتواند به سامانه جامع پاسخگویی به شکایات در آدرس Complaint.cra.ir مراجعه و با وارد کردن کد 17 رقمی شکایت خود را پیگیری کند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران افزود: بخشی از این سامانه، مربوط به تفاهمنامه 8 جانبه پایش و کنترل سرویسهای ارتباطی و فناوری اطلاعات است، که سازمان نظام صنفی رایانهای در جایگاه دبیر اين تفاهمنامه فعالیت میکند و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به عنوان رئیس کمیته، سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان به عنوان نایب رئیس و سازمانهای تعزیرات حکومتی، فناوری اطلاعات ایران، پلیس فتا، پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا و شرکت ارتباطات زیرساخت از اعضای آن هستند.
به گفته داننده، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در بازدید و بازرسیهای دورهای از شرکتهای ISP، شاخصهای مرتبط با کیفیت سرویس را کاملاً مورد بررسی و نظارت قرار داده و نسبت به ارزیابی عملکرد آنها اقدام میکند و در صورت مشاهده تخلف وفق مفاد پروانه و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، برخورد میکند.
گزارش از: حسین عالیان