روزهای پایانی ماه شعبان جایگاه ویژه ای بر مقبولیت اعمال در پیشگاه خداوند دارد.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی کارشناس مذهبی درگفتگو با خبرگاران معارف باشگاه خبرنگاران گفت: استغفار بسیار و توبه از گناهان به درگاه خداوند در روزهای پایانی ماه شعبان اهمیت بسیاری بر مقبولیت اعمال روزه داری در ماه پر فضیلت رمضان دارد.
وی بابیان توضیحات بیشتر افزود: استغفار وتوبه، دعای زیاد، تلاوت قرآن مجید، توجه به حق الناس، ادای دین و قرض ، تحویل امانت به صاحبان اصلی، رفع کینه  از دل، به طور کلی پروا از خداوند در نهان و آشکار، توکل بر خداوند، لازمه ی مقبولیت اعمال در ماه مبارک است.
ادیب یزدی با اشاره به اهمیت روزهای پایانی ماه شعبان گفت: بنابر فرمایش امام صادق(ع)، هرکس سه روز آخر شعبان را روزه بدارد و آنها را به ماه رمضان متصل کند، خداوند برای او پاداش روزه دو ماه پیاپی را می نویسد.
وی ادامه داد: دعا کردن برای دیگران به ویژه مسلمانان و مؤمنان در روزهای پایانی ماه شعبان زمینه را برای مقبولیت اعمال مهیا می سازد.
ادیب در پایان با اشاره به اعمال دیگر روزهای پایانی ماه شعبان افزود: به جا آوردن ذکر های استغفار، ذکر صلوات خواندن دعای شعبانیه، دعای شب آخر شعبان و دعاهای مرتبط با روزهای پایانی ماه شعبان، تلاوت قرآن مجید، نیایش و دعای بسیار از اعمال پر فضیلت روزهای پایانی ماه شعبان است. /ز
برچسب ها: مسلمانان ، صلوات ، شعبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار