شركت هاي توليد كننده دارو با كمبود نقدينگي مواجه بوده و نمي توانند به راحتي مواد اوليه مورد نياز خود را بخرند.

دكتر بابك مصباحي، عضو هيئت مديره انجمن داروسازان تهران با اشاره به اينكه از شوك دارويي خارج شده ايم اما احتمال كمبود مقطعي دارو وجود دارد به خبرنگار بهداشت ودرمان باشگاه خبرنگاران گفت: با تبديل ارز مرجع به مبادلاتي شركت هاي توليدي دارو به مقادير زيادي نقدينگي براي گردش كاري خود نيازمندند و خريدهاي نقدي فشار زيادي را به چرخه اقتصادي آن ها وارد كرده است.

وي با اشاره به اينكه هم اكنون براي تهيه ماده اوليه بايد 130 درصد پول پرداخت شود، اظهار داشت: خريدهاي نقدي موجب شده شركت هاي توليدي خريدهاي خود را كمتر كرده و به ميزان كمتري به شركت هاي توزيعي دارو بفروشند و طبيعتاً حاصل اين سيكل معيوب كمبود در داروخانه ها را به دنبال خواهد داشت.

وي با بيان اينكه اميدواريم در دولت جديد ارز مرجع به روش قديم اختصاص داده شود، افزود: نبود نقدينگي براي شركت هاي توليدي، توزيعي و داروخانه ها به يك مشكل اساسي تبديل شده و داروخانه ها نيز با وجود ديركرد پرداخت مطالبات خود از سوي سازمان هاي بيمه گر نمي توانند خريد كافي از شركت هاي توزيعي داشته باشند.

وي خاطرنشان ساخت: تخصيص ارز به موقع مي تواند وضعيت بازار دارويي را بهبود بخشد و چرخه اقتصادي اين حوزه را از حالت بحراني و مشكلات موجود خارج كند گرچه با تمامي مشكلات تاكنون مشكل خاصي در تهيه و توزيع دارو به بيمارستان نداشته ايم./ع2
برچسب ها: دارو ، بیمه ، سازمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار