وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از رونمايي، تست و ارزيابي نوع جديدي از موشك‌ها و پهپادها خبر داد و گفت: در سایر حوزه‌ها نیز دستاوردهایی داریم که به تدریج اعلام می‌کنیم.

به گزارش حوزه دفاعی - امنیتی باشگاه خبرنگاران، "سردار وحيدي" در چهارمین جشنواره تحقیقات دفاعی طي سخناني گفت: حوزه علم و فناوری، حوزه رقابت جدی برای برتري فرهنگ و اصول مکتب کشورهاست.

وی با اشاره به اينكه امروزه علم و فناوری، حوزه رقابت و تلاش برای تسلط اقتصادی و سیاسی است، افزود: این حوزه امروز به عنوان شاخص اصلی رقابت‌های جهانی شناخته می‌شود.

وزیر دفاع با بيان اينكه برای حرکت قوی و پرشتاب در این رقابت و رسیدن به نقطه لازم، وظایفی بر عهده داریم گفت: آنچه که امروز در وزارت دفاع جزو نیازهای ضروری محسوب مي‌شود، توجه راهبردی است؛ به این معنا که کل محیط را در یک نگاه باید دید.

سردار وحيدي در بخش ديگري از سخنان خود بر توجه ويژه به موضوعات راهبردي تأكيد كرد و افزود: امروز جمهوري اسلامي ايران داراي وزارتخانه‌اي است که فرهنگ سازمانی مبتنی بر تلاش، نوآوری،‌ خلاقیت، انجام کارهای بزرگ و شهادت طلبی را در سرلوحه كار خود دارد.

وی افزود: این وزارتخانه باید الهام‌بخش کشور، مسلمانان و همه مستضعفان جهان و علاوه بر آن باید پیشگام حرکت‌های خلاقانه علمی حتی در سطح دنیا باشد.

سردار وحیدی همچنين در حاشیه اين مراسم در جمع خبرنگاران از رونمايي، تست و ارزيابي نوع جديدي از موشك‌ها و پهپادها ياد كرد و اظهارداشت: در سایر حوزه‌ها نیز دستاوردهایی داریم که به تدریج اعلام می‌کنیم.

گفتني است؛ تشویق محققان و مدیران برتر تحقیقاتی، تقدیر از نهادهای مجری تحقیقات، معرفی پروژه‌های مهم و  اساسی و تقدیر شبکه‌های علمی وزارت دفاع از محورهای این جشنواره بود.

در این مراسم علاوه بر ارائه گزارشی از نظام نوآوری وزارت دفاع و نمایشگاه جانبی آن از 45 محقق برتر، نهاد نظام نوآوری برتر و همکار تحقیقاتی برتر وزارت دفاع نيز قدردانی شد.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار