دهقان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مسکن تحويلي به زلزله‌زدگان ارسباران صرفا اسکلت و چارچوب است/ دولت پاسخگو نيست

نماينده ورزقان با بيان اينکه بنياد مسکن فقط 12 هزار واحد مسکوني به زلزله‌زدگان ارسباران تحويل داده است گفت: اين واحدها نيز صرفا اسکلت و چارديواري بوده و هیچ‌گونه امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی، حیاط، نازک‌کاری، برق کشی، سفید‌کاری و ... ندارد.

"الله‌وردی دهقان" نماینده ورزقان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده ارسباران از جمله ورزقان گفت: در پی زلزله سال گذشته ارسباران، بنیاد مسکن متعهد شد مجموعا 20هزار مسکن آماده و در اختیار زلزله‌زدگان روستایی قرار دهد، اما از این تعداد فقط 12 هزار مسکن تهیه شده است که این واحدها نیز صرفا اسکلت و چهاردیواری بوده و هیچگونه امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی، حیاط، نازک‌کاری، برق کشی، سفید‌کاری و ... ندارد.

نماینده ورزقان اظهار داشت: بنیاد مسکن قیمت تمام شده هر واحد مسکونی 60 متری ساخته شده در مناطق زلزله‌زده ارسباران را 16 میلیون تومان اعلام کرده است که از این میزان دو میلیون تومان به عنوان وام بلاعوض و یک و نیم میلیون تومان به عنوان وام مسکن به صورت قرض‌الحسنه به صاحبان مسکن پرداخت شده است.

وي افزود:  زلزله‌زگاني بنياد مسکن به آنها مسکن داده‌اند  باید 12.5 میلیون تومان  پرداخت کنند!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس خاطرنشان کرد: این در حالی است که هیچ تسهیلاتی برای زلزله‌زدگان شهر ورزقان در نظر گرفته نشده و برای مساکن تخریبی شهر ورزقان فقط 2.5 میلیون تومان وام بلاعوض داده‌اند.

وی با بیان اینکه پس از گذشت تقریبا یکسال، وضعیت ارسباران به هیچ عنوان تغییر چشمگیری نداشته است، اظهار داشت: مردم زلزله‌زده همچنان منتظر گشایشی از طرف مسئولان هستند.

دهقان با بیان اینکه بارها این موضوع را از طریق مسئولان ذیربط پیگیری کرده‌ایم ولی نتیجه نداده است، گفت: باید از چه کسی این موضوع را پیگیری کنیم، بارها از طریق دولت پیگیری کرده‌ایم ولی جوابی نداده‌اند، حتی وزیر کشور را به مجلس احضار کرده‌ایم ولی حضور نیافت.

نماینده ورزقان بیان کرد: بارها مردم زلزله‌زده این موضوع را از ما پیگیری می‌کنند و ما جوابی نداریم که به آنها بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد مسکن نه تنها 12 هزار مسکن ساخته شده را تکمیل نکرده است بلکه 8هزار مسکن باقیمانده‌ای را که خود قول داده بود را نیز اجرایی نکرده است.

دهقان افزود: این در حالی است که واحد‌های مسکونی آسیب‌دیده شهر ورزقان که همچنان بازسازی نشده،  باعث نگرانی مردم شده است.

نماینده ورزقان در پایان اظهار داشت:‌ مشکل آب‌رسانی و راه‌های مواصلاتی از مهمترین مشکلات مناطق زلزله‌زده ارسباران است که باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: زلزله ، ورزقان ، مسکن ، مسئول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار