رییس انجمن خودرو اصفهان گردش مالی قطعات خودرو در کشور را در حدود 240 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: ایجاد یک شبکه هماهنگ و منسجم در بین قطعه سازان خودرو استان می‌تواند این صنعت را متحول سازد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «ابراهیم احمدی» درنخستین جلسه هماهنگی شبکه قطعه سازان خودرو سبک در اتاق اصفهان تشکیل یک نشان تجاری در بخش تولیدات قطعات خودرو همراه با بسته بندی مناسب و خدمات پس از فروش را عامل مهم توسعه واحدهای قطعه سازی استان دانست.

مدیر یک شرکت تولید قطعات بدنه خودرو در این جلسه گفت: تشکیل شبکه خودروی سبک در اتاق اصفهان می‌تواند منشا طرح‌های بزرگ خودروسازی در استان و کشور باشد.

«عباس صیادی زاده» استعداد تولیدکنندگان قطعات خودرو در اصفهان را قابل توجه دانست و گفت: اصفهان در تولید قطعات بویژه در شاخص‌های خرابی قطعات و تحویل به موقع توانسته رتبه‌های نخست داخلی و خارجی را از آن خود کنند.

وی ظرفیت صادرات قطعات خودرو استان اصفهان را بالا دانست و گفت: ایجاد و تقویت یک برند قطعات خودرو می‌تواند نه تنها در بازار داخلی که در بازار خارجی معرفی شود.

وی هدف این شبکه را توانمندسازی تولیدکنندگان قطعات خودرو در بازارهای داخلی و خارجی دانست و گفت: این شبکه می‌تواند در بخش (after market) خدمات پس از فروش فعالانه در عرصه بازار حضور داشته باشد.

وی با اظهار تاسف از عدم راه اندازی خط تولید موتور ملی در اصفهان و ایجاد دست انداز از سوی برخی از خودروسازان در این طرح گفت: این خط تولید با مشارکت صنعتگران می‌توانست در طول دو سال در اصفهان راه اندازی شود و امروز در مقابل تحریم‌های بین المللی دچار مشکل نمی‌شدیم.

وی اضافه کرد: پس از کشتی سازی، خودروسازی بیشترین سهم اشتغال را در جهان به خود اختصاص داده است. وی تقویت تشکل‌های خودرویی در بخش‌های مختلف با هدف توانمند شدن این صنعت در داخل و خارج را خواستار شد و گفت: تشکل‌ها نقش مهمی در رفع مسایل و مشکلات اعضا و توسعه بازار بخش‌های خود دارند./س

برچسب ها: اصفهان ، اتاق ، بازرگانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.