داماد مرحوم میرزا سید تقی هاشم ضرّابی، بخشی از کتاب‌های خطی و نفیس کتابخانه شخصی آن مرحوم را به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا کرد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، سیروس خلیل‌زاده تبریزی داماد زنده یاد سید تقی‌هاشم ضرابی ملقب به روضه خوان از روحانیون خوشنام محله لیل‌آباد تبریز، تعدادی از کتاب‌های خطی و نفیس آن مرحوم را به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا کرد.

رحیمه ابوطالبی کارشناس امور مشارکت‌های اداره کل کتابخانه‌های استان با اعلام این خبر گفت: در این اقدام نیکو، 78 جلد کتاب چاپ سنگی و سربی و 10 جلد کتاب خطی به کتابخانه مرکزی تبریز اهدا شده است.

خلیل‌زاده تبریزی، اهداگر این مجموعه، هدف از این اقدام را احیای سنت حسنه و دیرینه اهدای کتاب به کتابخانه‌ها عنوان کرده و افزود: مرحوم ضرابی از روحانیّون خوشنام تبریز بوده و باعث افتخار ما و بازماندگان ایشان است از این رو این منابع و سرمایه‌های فرهنگی باید در اختیار مردم فهیم و فرهنگ دوست ایران و تبریز قرار گیرد.

وی گفت: مرحوم ضرابی از روحانی‌های خوشنام تبریز در محله لیل آباد بوده و بانی اقدامات و تصمیمات خیر و خداپسندانه ای همچون احداث مسجد دستمالچی در خیابان صائب بوده و به عنوان امین اهالی این محل نیز به شمار می‌رفت.

در بین این مجموعه، کتاب‌هایی مانند احیاء الأطفال مظفری در زمینه پزشکی، یوسفیه ملارضا بن احمد تبریزی و شام عربی به چشم می خورد./س

برچسب ها: کتاب ، خطی ، نفیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.