معاون اول رئیس قوه قضاییه گفت: نقش قضات در شورای حل اختلاف بسیار مهم است و همکاری همکاران قضایی نیز با شورای حل اختلاف بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضايي باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمين "سیدابراهیم رئسی" با حضور در مراسم تقدیر از قضات نمونه شورای حل اختلاف ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این نشست برای تقدیر از همکاران قضایی شورای حل اختلاف برگزار شده و جا دارد از حجت‌الاسلام و المسلمین احمدی میانجی تقدیر و تشکر کنم.

وی ادامه داد: این نهاد دارای قدمت زیادی نیست اما کارهای بزرگی را انجام داده است. اگر بخواهیم کار شورای حل اختلاف را از ابتدا در نظر بگیریم در حال حاضر به نقطه‌ای رسیده که خالص‌سازی شده است.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: در شورای حل اختلاف اقدامات ارزشمندی انجام شده که مهمترین آن، مرکزیت این نهاد در قوه قضاییه و پیگیری مسائل شورای حل اختلاف زیر نظر مستقیم رئیس قوه قضاییه است.

حجت‌الاسلام والمسلمين رئیسی ادامه داد: در حال حاضر 4 میلیون پرونده در شورای حل اختلاف رسیدگی می‌شود که بسیار قابل توجه است و این مجموعه از بهترین جلوه‌های مشارکت مردم با قوه قضاییه محسوب می‌شود که امروز اقشار مختلف با تحصیلات مختلف کنار یکدیگر جمع شدند و بر آن هستند که با صلح و سازش مشکلات مردم را حل کنند.

وی با بیان اینکه امیدواریم با پیگیری‌های رئیس مرکز شورای حل اختلاف این نهاد بتواند به نقطه مطلوب‌تری برسد، افزود: نقش قضات در شورای حل اختلاف بسیار مهم است و همکاری همکاران قضایی نیز با شورای حل اختلاف بسیار حائز اهمیت است.

معاون اول رئیس قوه قضاییه گفت: این نهاد کم هزینه‌ترین نهاد است اما کارآمدی بسیار بالایی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری، گفت: مقام معظم رهبری چندین بار ارتقاء قوه قضاییه را مطرح کردند و این ارتقاء همچنان در دستور کار است.

حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسی گفت: کارگروه‌هایی در جهت ارتقاء جایگاه شورای حل اختلاف که از نظر کمی و کیفی بتوانند کمک کنند، مورد استقبال دستگاه قضایی قرار خواهند گرفت. امیدواریم گام‌های بلندی در شورای حل اختلاف برداشته شود؛ زیرا نگاه‌ها در دستگاه‌ قضایی به شورای حل اختلاف با قبل بسیار متفاوت است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: شورا ، حل ، اختلاف ، همکاری ، قضات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار