مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران از توزیع 60 هزار سبد کالا به 60 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد در ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران، سبحانی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در تشریح برنامه های مدون شده در ماه مبارک رمضان با بیان این که با کمک خیرین 60 هزار خانوار تحت پوشش این نهاد 60 هزار سبد کالا دریافت خواهد کرد گفت: کار توزیع بسته های اهدایی از دو روز پیش آغاز شده و سبدهای غذایی به خانواده های مستمری بگیر دائم کمیته امداد تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به دیگر برنامه های این نهاد در ماه مبارک رمضان به برگزاری جشن رمضان با مسئولیت بیشتر استان تهران در برپایی این جشن بیان داشت: مردم می توانند در این جشن شرکت و از بازارچه خیریه که از طریق مددجویان این نهاد دایر است بازدید کنند و برای تسهیل عبور و مرور از 5 پایانه مشخص آزادی، شهید بهشتی، خاوران، تهران پارس، علم و صنعت از اتوبوس های شرکت واحد استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: در چند نقطه مشخص تهران در  چند پایگاه با مقیاس کوچک تر برای جمع آوری و عرضه خدمات با ایجاد بازارچه های خیریه با کمک  و همکاری شهرداری تهران برپا خواهد شد. بام تهران ، برج آزادی و فرهنگسرای خاوران از نقاط در نظر گرفته شده برای این برنامه است.

وی همچنین به ورود اتوبوس های سیار به 8 شهرستان استان تهران اشاره کرد و گفت: اتوبوس سیار صدا و سیما هر شب با هماهنگی مسئولین همان شهرستان به اجرای دو ساعت برنامه خواهند پرداخت.

وی تصریح کرد: رباط کریم، اسلامشهر، شهر قدس، بهارستان، شمیرانات، شهریار، تهران و دماوند مقصد اتوبوس های سیار است که با هزینه های محلی و جاری هر شهرستان انجام می گیرد و کمیته امداد تنها هزینه های جزئی را تامین می کند.

سبحانی در خصوص هدف از سفر اتوبوس های سیار با استقبال بسیار مردم عنوان کرد: ترویج فرهنگ عفاف و نوعدوستی و توجه به هم نوع از اهداف مهم راه اندازی اتوبوس سیار است که باعث هم بستگی ملی و منطقه ای در بین مردم و مسئولین شده است.

*** 23 میلیارد تومان واریزی خیرین به  11 هزار یتیم در سال 91

سبحانی اکرام ایتام را از اقدامات برجسته این نهاد خواند و گفت: سرپرستی کودکان یتیم تنها از طریق واریز حداقل سی هزار تومان در ماه صورت می گیرد که بخشی از این مقدار به عنوان حساب آتی در بانک برای ایتام پس انداز می شود و با توجه به تاکید بیشتر مقام سرپرستی امسال بحث پس انداز کمک های خیرین پررنگ تر خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به 9 هزار خانوار نیازمند در سطح استان تهران اظهار داشت: خانواده های از کار افتاده و در وضع معیشتی نامناسب از طریق طرح محسنین حمایت می شوند که کمک 6 میلیارد تومانی مردم در سال 91 به این طرح، امسال نیز به عنوان برنامه ثابت و مهم کمیته امداد استان تهران اجرا خواهد شد.

سبحاني با بیان این که استان تهران آمادگی ارسال کالاهای درخواستی به نیازمندان سایر استان ها را دارد افزود: ساختمان کمیته امداد در خیابان فرجام ، به عنوان پشتیبانی از مناطق و نواحی محروم در حامی یابی برای ایتام اقدام خواهد کرد.

وی در پایان به برگزاری جشن خود کفایی از طریق کاریابی اشاره کردو بیان داشت: در شهریور ماه جشن خودکفایی برای 6 هزار نفر که از طریق کمیته امداد در کارخانه ها و مشاغل گوناگون به فعالیت مشغول شدند برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.