کاتب بزرگترین قرآن خطی مطلای جهان گفت: بزرگترین نسخه خطی طلای نهج البلاغه جهان همزمان با ماه مبارک رمضان رونمایی می شود.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛علیرضا بهدانی هنرمند بیرجندی اهل روستای بهدان بیرجند با بیان اینکه از 22 سالگی کتابت قرآن را شروع کرده است، گفت : در نقاشی شاگرد استادانی همچون استاد فرشچیان، نگارگری و در خوشنویسی از محضر استادان حیدری و کابلی خوانساری تلمذ کرده است.

جوان ترین کاتب قرآن در سال 1372 از افتخارات خود به عنوان اولین کاتب قرآن به خط شکسته در سال 1375 و اولین کاتب قرآن به خط معلی در سال 1378 می گوید.

وی با بیان اینکه تاکنون 47 نسخه قرآنی را با خطوط مختلف اسلامی کتابت کرده است، افزود: 10 هزار تابلو نقاشی، 2 هزار مینیاتور و 50 دیوان شعر را در زمان هنرجویی به تصویر کشیده ام.

کتابت بزرگترین قرآن طلای دنیا در سال 90، کتابت بزرگترین قرآن ملی ایران در سال 91، کتابت کوچک ترین قرآن طلا دنیا در سال 91 و بزرگترین تابلو نقاشی خط در سال 91 از دیگر افتخارات این هنرمند بیرجندی است.

این هنرمند کشوری با بیان اینکه هنر نقاشیخط علی رغم نوظهوری از هنرهای نقاشی و خوشنویسی پیش افتاده است، بیان کرد: بهره گیری از روش های روز دنیا؛ مهمترین علت این مهم است.

وی که بعد از کتابت بزرگترین قرآن طلا در سال 90، آن را به مقام معظم رهبری هدیده داد، افزود: پس از آن با توجه به اینکه بهترین کلام بعد از قرآن؛ نهج البلاغه است تصمیم به کتابت بزرگترین نهج البلاغه طلای دنیا گرفتم.

بهدانی با بیان اینکه در حال حاضر 80 درصد کار کتابت نهج البلاغه به اتمام رسیده است، بیان کرد: این نسخه با خط نسخ در ابعاد 100 * 70 هر صفحه با هزینه 100 میلیون تومان رونمایی می شود.

کاتب بزرگترین قرآن طلای دنیا با بیان اینکه برنامه ریزی کرده بودم تا رونمایی از این نسخه همزمان با ولادت امیر المومنین (ع) مصادف با 13 رجب سال جاری باشد، تصریح کرد: این نسخه ارزشمند انشاء الله همزمان با ماه مبارک رمضان جاری به اتمام می رسد.

وی در پایان با بیان اینکه کارهایی از این قبیل نیاز یک پشتوانه الهی دارد، یاد آورشد: با تلاش مسئولان ابعاد گسترده این هنر بیش از پیش در سطح جامعه گسترش یابد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.