پیش بینی می شود شهرستان خدابنده در سال زراعی جاری با کشت سطحی بالغ بر 158 هزار هکتار گندم آبی و دیم 150هزار تن تولید داشته باشد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده با بیان  این مطلب گفت:این شهرستان همچون چند سال گذشته با تلاش پیگیر و مستمر به منظور حفظ و حراست از این محصول امید دارد که تولید خود را با کیفیت مناسب در سطح استان به بازار تحویل نماید.

عیوضی  افزود:به دلیل برخی حوادث غیرمنتظره مانند سرمای بهاره ، خشکسالی بخشی از مزارع شهرستان دچار خسارت شده اند ، با این حال تولید 150 هزار تن در شهرستان قابل برداشت خواهد بود.

  وی ادامه داد:به دلیل کیفیت بسیار بالای محصول تولیدی این شهرستان عمده تولیدات شهرستان در تولید کارخانه های آرد، ماکارونی  و کارخانه مینو استان مصرف می شود و همچنین مازاد این محصول به استان های همجوار از جمله قزوین، همدان ، البرز صادر می گردد.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خدابنده  از جمله اقدامات مهم این مدیریت در حمایت از تولید این محصول در سطح شهرستان را به شرح زیر اعلام کرد:

بکارگیری 61 کارشناس کشاورزی در قالب طرح ناظزین گندم، طرح شبکه مراقبت و مزارع الگویی با هدف ارائه خدمات مشاوره­ای و فنی در سطح شهرستان به گندم­کاران از مرحله کاشت تا برداشت.

مبارزه با پوره سن گندم در سطح 965 هکتار

ترویج و توسعه بیمه محصولات کشاورزی: بالغ بر19 هزار هکتار گندم دیم و 2600 هکتار گندم آبی تحت پوشش بیمه قرار گرفته است .

تشکیل 9 اکیپ نظارت بر برداشت کمبایین ها و دروگرها در سطح شهرستان(7 اکیپ در سطح مراکز جهاد کشاورزی و 2 اکیپ ستادی در مدیریت). این اکیپ­ها با آغاز فصل برداشت با هدف نظارت و کنترل ضایعات ماشین­ها و ادوات برداشت فعالیت خود را شروع کرده­اند./س


برچسب ها: گندم ، تولید ، خدابنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.