مدیرعامل کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان گفت: در سالی که مزین به حماسه اقتصادی است ظرفیت تولید بزرگ‌ترین بنگاه اقتصادی استان اردبیل بیش از 30 درصد افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی روشن‌چشم دیروز در حاشیه بازدید از طرح‌های توسعه دامپروری و فرآوری محصولات کشت و صنعت مغان در پارس‌آباد، اظهار داشت: آنچه که در این زمینه به عنوان یک جهاد مقدس باید مد نظر باشد توجه به تولید همراه با کیفیت و ارتقای شاخص‌ها در این زمینه است که می‌تواند نام و آوازه کشت و صنعت را جهانی کند.

وی، کیفیت تولید محصولات لبنی بنگاه اقتصادی بزرگ مغان را کیفیتی ممتاز و در سطح جهانی و بین‌المللی توصیف کرد و افزود: افزایش تولید کارخانه لبنیات و فرآورده‌های مشتق شده از آن نشان می‌دهد که ظرفیت دامپروری در این بنگاه اقتصادی بسیار بالا است.

روشن‌چشم با بیان اینکه در کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان روزانه 130 تن شیر فرآوری می‌شود، تصریح کرد: با فرآوری این محصول و در بسته‌بندی‌های مناسب و همچنین محصولات متنوع، استان‌های همجوار و کشورهای همسایه از این محصولات با کیفیت استفاده می‌کنند.

مدیرعامل کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان گفت: تولیدات این کارخانه سالانه بیش از سه میلیارد تومان سوددهی را برای این بنگاه اقتصادی به همراه دارد که قطعاً در سال حماسه اقتصادی این ظرفیت رو به صعود خواهد بود.

وی افزود: کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان در راستای تعهداتی که در قبال کیفیت و بهبود وضعیت تولید داشته، قادر است سالانه تولید خود را با کیفیتی مطلوب به بالاترین سطح برساند که با توجه به تنوع تولیدات محصولات آن مورد تقاضا و طرفداری هموطنان است.

روشن چشم از تولید شیر خشک، خامه، کره، ماست، دوغ پاکتی و شیر در این کارخانه فرآوری خبر داد و یادآور شد: تولیدات ماهانه این کارخانه شامل شیر خشک 25 کیلویی، خامه پاستوریزه 25 گرمی و دیگر محصولات یاد شده است که با نام تجاری مغانه راهی بازار مصرف می‌شود.

وی گفت: بیش از 85 درصد شیر مصرفی این کارخانه توسط دامپروری کشت و صنعت و دامپروری‌های صنعتی منطقه تأمین می‌شود تا در این زمینه با مشکل خاص روبه‌رو نشویم.

مدیرعامل کارخانه لبنیات کشت و صنعت مغان در ادامه از صادرات شیر خشک به استان‌های همجوار و تهران خبر داد و افزود: به دلیل دارا بودن شرکت‌های شکلات‌سازی همچون آناتا در تبریز و پگاه در تهران تقاضای خرید شیر خشک از این واحدهای صنعتی و تولیدی بسیار متنوع است/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.