معاون برنامه ریزی استانداری آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه ریزی های دقیق انجام شده برای برگزاری چهارمین همایش فرصتهای سرمایه گذاری در استان گفت : با این برنامه ریزی میزان اتلاف وقت سرمایه گذارن به کمترین حد رسید ، به طوریکه در روز اول همایش تفاهم نامه هائی به ارزش 15 میلیارد دلار بین سرمایه گذارن و بخشهای مختلف تولیدی و خدماتی به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، مسجدی در نشست بازرگانی ایران و ترکیه در اتاق بازرگانی تبریز ، رتبه استان را در استفاده از منابع ریالی صندوق توسعه ملی ، رتبه اول در کشور ذکر کرد و افزود : علیرغم اعطای تسهیلات مناسب به واحدها ، همچنان روند اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی بسیار طولانی است و این مسئله از مشکلات اساسی واحدها به حساب می آید.

در این مراسم همچنین قائم مقام صندوق توسعه ملی با ارائه گزارشی از فعالیتهای صورت گرفته در این صندوق از بدو تاسیس آن گفت : از سال 90 تا کنون بیش از 7 میلیارد دلار به بانک صنعت و معدن از محل ذخیره مالی این صندوق برای کمک به این دو بخش کمک مالی شده است.

دکتر حسینی با بیان اینکه روند بررسی و ارائه تسهیلات مالی از سوی این صندوق در صورت تکمیل بودن پرونده کمتر از 10 روز است ، افزود : ذخیره صندوق توسعه ملی اکنون حدود 53 میلیارد دلار است ، که تا 4 سال برای ارائه تسهیلات ارزی با مشکلی مواجه نیستیم.

در حاشیه این نشست ، سرمایه گذاران و مسئولان اقتصادی در پنلهای ویژه و اختصاصی در گروههای مختلف به گقتگو پرداختند./س 

برچسب ها: حجم ، تفاهم ، نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.