رئیس سازمان مدارس غیر دولتی گفت: با وجود این که بیش از نیمی از فرهنگیان ما را زنان تشکیل می دهند اما به ظرفیت زنان و فعالیت هایشان در آموزش و پرورش توجه نمی شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، فرشته حشمتیان در اختتامیه سی امین اجلاس آموزش و پرورش مناطق کشور که هم اکنون در سالن رازی در حال برگزاری است گفت: بیش از 10 هزار مدرسه فعال غیر دولتی در کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: بحث حرکت برنامه محور برای ما اهمیتی بسیار دارد و باید به مسائل پرورشی در مدارس غیر دولتی اهمیت دهیم.

وی با اشاره به بحث آموزشگاه های علمی آزاد و زبان خارجی گفت: حذف کنکور موجب استقبال از آموزشگاه ها می شود .

حشمتیان ادامه داد: بیش از 5 هزار آموزشگاه زبان و بیش از 4 هزار آموزشگاه علمی داریم که نظارت بر این آموزشگاه ها و هدف مند بودن محتوای آن ها یک ضرورت است.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی اظهار داشت: شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی و آموزشگاه علمی یک ظرفیت مردمی است و در مناطقی که وجود ندارد باید ایجاد شود و همچنین در مناطقی که وجود دارد باید مورد حمایت قرار گیرد.

وی همچنین با اشاره به مدارس از راه دور گفت: مدارس  از راه دور امروز یک شیوه آموزشی است که امروز در جهان از این روش استفاده بسیار می شود و این روش برای پوشش تربیتی یک ضرورت است.

حشمتیان گفت: هزار و800 موسسه از راه دور در حال فعالیت هستند که آموزش و پرورش در این زمینه فضا را آماده کرده و در این مسیر باید حمایت خاصی صورت گیرد.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی ضمن انتقاد از عدم حضور مسئول مرتبط با خانواده در سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش گفت: موضوع زن و خانواده موضوع مهم و مورد توجه مقام معظم رهبری است. بیش از نیمی از فرهنگیان ما زنان هستند و به ظرفیت زنان در آموزش و پرورش و فعالیتشان توجه نمی شود .

وی در پایان استان های برتر را در موضوعات مختلف معرفی کرد که استان آذربایجان شرقی در موضوع مدارس غیر دولتی، استان اصفهان در آموزشگاه های علمی آزاد، استان خراسان رضوی در مدارس از راه دور، فارس امور زنان و استان اردبیل در انجمن اولیا و مربیان رتبه های برتر را کسب کرده بودند./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار