معاون برنامه ریزی وزارت صنعت ، معدن و تجارت از هدف گذاری افزایش صادرات تولیدات صنعتی و معدنی کشور به بیش از 20 میلیارد دلار خبرداد.

 



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان،ˈ سید علیرضا شجاعی ˈ در آیین تجلیل از صنعتگران برتر استان سمنان با بیان اینکه سال گذشته حجم صادرات صنعتی کشور 17 میلیارد و 700 میلیون دلار بود افزود : رویکرد اساسی وزارت صنعت در سال جاری ارز آوری برای کشور است.

وی خاطرنشان ساخت : با ارتقای صادرات صنعتی بخش مهمی از نیازهای ارزی صنعت کشور از محل ارز حاصل از صادرات تامین می شود.

وی افزود : با ارتقاء صادرات علاوه بر ارزآوری بخش قابل توجهی از تولیدات داخلی جایگزین کالاهای خارجی می شود.

شجاعی گفت : برغم فشارهای وارده بر ایران در طی دو سال اخیر ، ایران اکنون به یک کارگاه بزرگ صنعتی تبدیل شده و در حال حاضر قریب 20 هزار پروژه صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای 30 درصد در کشور در دست اجرا است.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی گفت : حماسه اقتصادی شکل گرفته و حرکت به سمت نیل به خودکفایی و قطع وابستگی کشور ادامه دارد.

وی توان استان سمنان در بخش صنعت و معدن را بالا دانست و تعیین اولویت ها برای توسعه این استان را مورد تاکید قرار داد.

شجاعی تکمیل ظرفیت های خالی و طرح های نیمه تمام را از جمله این برنامه ها دانست و افزود : در بخش صادرات نیز استان سمنان باید برای ارتقاء صادرات و قرار گرفتن در ردیف 10 استان کشور تلاش کند.

در این آیین که استاندار و مسوولان صنعت و معدن و مدیران واحدهای صنعتی استان سمنان حضور داشتند از 15 واحد نمونه صنعتی و معدنی و سه پیشکسوت صنعتی استان تجلیل شد../س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.