رییس اتاق بازرگانی و صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: 17 درصد از مالیات بر ارزش افزوده در سه ماهه اول امسال از طریق واحدهای تولیدی در این استان تامین شده است.



ˈ به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛علی اصغر جمعه ایˈ در آیین تحلیل از واحدهای نمونه تولیدی و صنعتی استان سمنان با اشاره به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر تولید گفت: صواب نیست که در قالب بودجه سال 92 فشار مضاعفی بر بخش تولید از طریق اخذ مالیات وارد شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 8/51 درصد از مالیات وصولی در استان سمنان از بخش های خصوصی غیر دولتی است گفت: آیا صحیح است با این شرایط به این واحدها فشار بیشتری وارد شود.

وی افزود: در سه ماهه اول امسال این رقم 2/42 درصد بوده است و از طرف دیگر اخذ مالیات بر ارزش افزوده که باید از مصرف کننده گرفته شود از تولید کننده اخذ می شود.

وی با بیان اینکه اجرای این قانون مبنی بر اخذ مالیات از اصناف به دستور رییس جمهوری متوقف شد و در حالی که در کل سال گذشته 30 درصد از مالیات بر ارزش افزوده توسط تولید کنندگان این استان تامین شده بود امسال در سه ماهه اول این رقم به 17 درصد رسیده است.

جمعه ای با تاکید بر اینکه نسبت به فشار بیشتر مالیاتی به تولیدکنندگان احساس خطر می کنم گفت: در صورتی که این روند ادامه یابد بخش تولید با مشکل مواجه می شود.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان به وجود معوقه های مالیاتی اشاره کرد و گفت: وجود این معوقه ها به خاطر ضعف مدیریت واحدها نبوده است بلکه ناشی از مشکلات اقتصادی موجود در کشور است.

وی با اشاره به معرفی واحدهای نمونه تولیدی استان سمنان گفت: این واحده به رغم وجود مشکلات و در نهایت سختی نمونه شده اند.

وی گفت: در کمال تاسف باید اعلام کنم برخی از این واحدهای نمونه در سال 92 مجبوربه تعدیل نیرو شده اند و باید با اقدامات و تدابیری از این واحدها در برابر فشارهای اقتصادی صیانت شود/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.