معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت رویکرد این وزارت خانه را کاهش تصدی گری بیان کرد و گفت: هدف این وزارت خانه حرکت به سمت تبدیل شدن به مشاور امین بخش مردمی اقتصاد است.

 

ˈبه گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ؛ سیدعلیرضا شجاعیˈ در جمع صنعتگران و تولیدکنندگان استان سمنان افزود: بر این اساس باید به سمت حمایت از تفکر ناب، تولید ناب و صادرات ناب حرکت کنیم.

وی با تاکید بر ارزش افزوده بالای صادرات گفت: محوریت سالجاری این وزارت خانه ارزآوری است و در این زمینه ارتقای صادرات صنعتی به بیش از 20 میلیارد دلار از اهداف است.

وی بر شفاف سازی فعالیت ها و الکترونیکی کردن کارها نیز تاکید کرد و گفت: سال گذشته قریب 15 هزار جواز تاسیس به صورت الکترونیکی و چندین هزار پروانه بهره برداری نیز از این طریق صادر شده است.

شجاعی نیاز نقدینگی بخش تولید را سال گذشته 100 هزار میلیارد تومان و در سال جاری 150 هزار میلیارد تومان بیان کرد و تاکید کرد: هدف استکبار از تحمیل تحریم ها، فلج کردن کسب و کار در ایران بود که به رغم این فشارها رشد صادرات صنعتی ایران در سال گذشته 23 درصد بوده است.

وی تصریح کرد: به رغم این تحریم ها 35 میلیارد دلار واردات کالاهای واسطه ای به ایران صورت گرفت که از این محل 7/17 میلیارد دلار کالای صنعتی تولید و صادر شد و بقیه نیز تولید و در داخل جایگرین کالاهای وارداتی شد.

معاون برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تحارت گفت: در سال جاری نیز برای حصول اهداف حماسه اقتصادی 10 محور فعالیتی در این وزارت خانه طراحی شده است که تامین معیشت مردم در صدر این اهداف قرار دارد.

وی گفت: در این زمینه سال گذشته بی سابقه ترین ذخیره سازی کالاهای اساسی با 18 میلیون تن در کشور صورت گرفت که بی نظیر است.

شجاعی برگزاری نمایشگاه های ضیافت ویژه ماه مبارک رمضان را یادآور شد و گفت: کالا های عرضه شده در این نمایشگاه از همین ذخیره سازی تامین می شود.

معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید بر تولید داخلی و ارتقای صادرات را ازدیگر محورها بیان کرد و گفت: جهت گیری مرکز مبادلات ارزی بر تولید است/س

برچسب ها: مشاور ، صنعت ، امین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.