رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان از راه اندازی شبکه قطعه سازان خودرو سبک زیر مجموعه مرکز مبادلات پیمانکاری فرعی اصفهان در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان «مصطفی رناسی» در نخستین جلسه هماهنگی شبکه قطعه سازان خودرو سبک در اتاق اصفهان خبر داد و گفت: این شبکه با حضور تولیدکنندگان برجسته قطعات خودرو استان و زیرمجموعه مپفا (مرکز مبادلات پیمانکاری اصفهان) فعالیت می‌کند.

وی به حضور تولیدکنندگان قطعات خودرو در کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان اشاره کرد و گفت: اتاق سعی کرده که از تمامی توان خود برای برطرف ساختن مسایل و مشکلات بخش‌های مختلف صنعت شامل فولادسازی، قطعه سازی و سایر واحدهای صنعتی استفاده کند.

وی وظیفه اتاق را ایجاد چتر بر روی بخش‌های اقتصادی جهت ایجاد و تقویت آنان برشمرد و گفت: اتاق می‌تواند بستر مناسب برای توسعه اقتصادی استان ایجاد کند و با همکاری فعالان اقتصادی می‌توان شاهد رونق این بخش‌ها باشیم.

وی با اشاره به حمایت دولت از قطعه سازان طی دو دهه گذشته گفت: با وجودی که برخی از کارشناسان در ایران مزیتی برای تولید خودرو قایل نیستند ولی برای قطعه سازی مزیت نسبی در کشور وجود دارد.

وی صنعت خودرو را نیازمند سرمایه گذاری بسیار سنگین دانست و گفت: مشارکت در تولید خودروهای خارجی می‌تواند مزیت قطعه سازی ایران را افزایش دهد.

مسوول مرکز پیمانکاری فرعی اصفهان (espx) در این جلسه با معرفی مپفا گفت: این مرکز با هدف توسعه صنایع کوچک و متوسط توانسته در بخش‌های فولاد، خودرو سنگین و نفت تشکیل شبکه بدهد.

«احسان خیام باشی» تصریح کرد: توسعه بازارهای جدید برای اعضای این شبکه و معرفی پیمانکاران به کارفرمایان از دیگر وظایف این مرکز است.

وی حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تخصصی بخشی از فعالیت شبکه برای معرفی توانمندی اعضا برشمرد و گفت: در طی چند ماه از راه اندازی مپفا اصفهان، شبکه نفت مرکز توانسته980 میلیون تومان و شبکه فولاد 530 میلیون تومان تا کنون قرار داد بسته است.

خیام باشی ایجاد حس مشترک بین اعضا را مهترین عامل موفقیت شبکه عنوان کرد و گفت: میل به تعالی فعالیت اقتصادی و روحیه کار گروهی از جمله عوامل مورد نیاز این شبکه‌هاست./س

برچسب ها: اصفهان ، جلسه ، شبکه ، قطعه ، سازان ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.