به گزارش خبرگزاري "آسوشيتدپرس" يکي از مقامات بخش حفاظت فدرال آمريکا با اظهارنظر در مورد حادثه اخير سقوط هواپيماي بوئينگ در فرودگاه سانفرانسيسکوي آمريکا اظهار داشته که اطلاعاتي تازه اي با استفاده از صداي ضبط شده در کابين خلبان در مورد اين حادثه بدست آمده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشيتدپرس، اين مقام دولت فدرال آمريکا در ادامه افزوده است که خلبان هواپيما سعي داشته تا با موفقيت اقدام به فرود نمايد با اين حال 1.5 ثانيه پيش از فرود کامل حادثه اخير در فرودگاه سانفرانسيسکو روي داده است. 

"دبورا هرسمن" رييس بخش ايمني حمل و نقل و ملي آمريکا نيز روز گذشته در کنفرانسي خبري اظهار داشت که شواهد نشان مي دهند که حادثه اخير تنها 2 ثانيه پيش از فرود کامل هواپيما روي داده است.

وي پيشتر در روز شنبه اظهار داشته بود که شواهدي وجود ندارد که نشان دهد هواپيما پيش از سقوط دچار نقص فني بوده است.

در اثر اين حادثه دو نفر از سرنشينان کشته و دهها تن ديگر زخمي شدند. 

همچنين يکي از سخنگويان شرکت هواپيمايي "آسيانا" امروز  اظهار داشته که خلبان هواپيماي بوئينگ 777 نخستين باري بوده که با چنين هواپيمايي به پرواز کرده بود و پيش تر براي خلباني هواپيماهاي ميان برد آموزش ديده بود.

اين سخنگو همچنين افزوده است که "لي کانگ کوک" خلبان اين هواپيما 20 ساله بوده و تجربه پروازي در حدود 9.793 ساعت داشته است و پيش از اين پرواز تنها 43 ساعت با هواپيماي مدل بوئينگ پرواز کرده بود. 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار