کارشناس تنیس روی میز کشورمان گفت: نتایجی که تیم ملی مردان ایران در رقابتهای قهرمانی آسیا کره جنوبی گرفتند قابل پیش بینی بود.

منصور علوی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اضافه کرد: اگر بخواهیم حضور تیمهای ملی مردان و زنان کشورمان در مسابقات آسیا را بدون تعارف و به قصد رفع نواقص ارزیابی کنیم باید بگویم که نتایجی که در بیست و یکمین دوره مسابقات آسیایی در پوسان گرفتیم از قبل برای کارشناسان مسجل بود و اطلاع داشتند که به دلیل حضور نیافتن تیم ملی کره شمالی و حاضر نبودن بازیکنان قدرتمند در برخی از کشورها در بخش مردان ، تیم پینگ پنگ ایران قرار است بدون درد سر و با کمترین دغدغه در جمع هشت تیم قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: آنچه حقیقت دارد این است که قرارگرفتن ایران جزو 8 تیم برتر آنها بعد از 17 سال همه دلسوزان این رشته ورزشی را خوشحال کرد اما سؤال اساسی اینجاست که آیا اگر در این دوره کره شمالی حضور می یافت ما چه نتیجه ای می گرفتیم؟
مگر غیر از این بود که خارج از 8 تیم برتر بودیم تا چه وقت باید انتظار بکشیم که  یک تیم غایب باشد تا ما نتیجه بگیریم؟

** اردوی سه یا چهار روزه از نظر علمی تبعات منفی دارد
علوی در خصوص برگزاری اردوهای تیم ملی گفت: سر مربی تیمهای ملی پینگ پنگ چند ماهی است که روی کار آمده است اما برگزاری چند اردوی سه یا چهار روز از نظر علمی و آکادمیک ، اردوهای حرفه ای نباید کمتر از سه ماه باشد در غیر این صورت نه تنها اثر مثبت ندارد بلکه تبعات منفی را نیز به همراه خواهد داشت، یکی از اصلی ترین انتقاداتی که در دورۀ رئیس فدراسیون فعلی تنیس روی میز گرفته می شود همین موضوع برگزار نکردن اردوهای طولانی مدت است.

وی درباره بازیهای نوشاد عالمیان در کره جنوبی گفت: نوشاد عالمیان در مسابقات قهرمانی آسیا نه تنها بد بازی نکرد بلکه با توجه به حاشیه های پیش آمده که منجر به شکستن راکت وی شد نتایج خوبی را به دست آورد.

** زارع پور تلقین می کند که ملی پوشان مدال خواهند گرفت

علوی اذعان داشت: یکی از مشکلات عمده تنیس روی میز در شرایط فعلی تلقین مداوم رئیس فدراسیون ایران برای کسب مدال در آسیا و المپیک است این موضوع فشار را بر روی تیم ملی به خصوص نوشاد عالمیان که حتماً منظور زارع پور هم وی بوده مضاعف کرده است.

وی ادامه داد: حد تنیس روی میز ایران با توجه به بضاعتش مشخص است سؤال اینجاست که با کدام اصول کارشناسی باید بگیریم؟ با کدام اردو؟ کدام کلاس فنی کارشناسی و مدیریتی؟ حتی همین اردوی چند روزه هم بدون پشتیبانی فدراسیون بوده است که حتی صدای پدر نوشاد عالمیان را هم در آورده است.

علوی گفت: اگر قرار است با این وضعیت ما مدال بگیریم پس چین، کره و ژاپن چه خواهند شد؟ مگر سکو بیش از 3 یا 4 جا دارد.

**  از مربی تیم بانوان گلایه داریم

منصور علوی بیان کرد: در خصوص بانوان پینگ پنگ باز ایران از بس صحبت کرده ایم که دیگر حرفی برای گفتن باقی نمانده است بانوان ایران تنها تیمی هستند که به صورت ناقص به مسابقات اعزام شده اند بانوان هیچ اردوی قابل قبول و دراز مدتی نداشته اند و کسی از آنها سراغی نگرفته است.

وی از سیما لیموچی مربی تیم ملی بانوان گلایه کرد و گفت: من از مربی تیم بانوان گلایه دارم به این خاطر که چطور حاضر شده است با سه بازیکن اعزام شود؟ اگر فرض کنیم پیشنهاد یا اعتراض هم کرده بودید اما اگر می گفتید من نمی آیم چه اتفاق بدی می افتاد؟

وی اضافه کرد: هنوز تکلیف صامت در مسابقات دوبل مشخص نیست و وی فقط نظاره گر بازیهای شهسواری و عمرانی است به نظر من با این روش هیچ آینده روشنی برای بانوان پینگ پنگ نمی توان تصور کرد./آق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار