رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شرق استان تهران با اعلام اینکه مواد مخدر به عنوان شوک بزرگ هزاره سوم محسوب می ‏شود گفت: بیش از 170 کشور جهان را درگیر خود کرده است.

جعفر چناری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با تغییر الگوی مصرف کراک در کشور اظهار داشت: 250 میلیون نفر در جهان با اعتیاد دست و پنجه نرم می ‏کنند.

وی ادامه داد: با اطلاع‏ رسانی به‏موقع انجام شده و مشاهده اثرات استعمال کراک از سوی مردم، استعمال این ماده مخدر صنعتی در کشور تقریباً به صفر رسیده است.

چناری افزود: این ماده، خطرناک ‏ترین ماده تخدیری است که تا به امروز بشریت به خود دیده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شرق استان تهران تصریح کرد: برخی حوادث ناگوار ناشی از توهم‏ زایی بالای این ماده که جنایات فجیعی را در سطح کشور از سوی مصرف‏ کنندگان آن به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: آگاهی ‏بخشی به جوانان که هر چیز را تجربه نکنند و انجام کار فرهنگی در این زمینه، باید در دستور کار قرار گیرد و بدانیم که همواره پیشگیری بهتر از درمان است.

چناری اضافه کرد: این صنعت غیر قانونی و زیرزمینی، زمینه اشتغال بیش از 10 میلیون نفر قاچاقچی را فراهم کرده و در حدود 600 میلیون دلار در سال ارزش افزوده آن است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی شرق استان تهران با اشاره به تاریخچه ورود مواد مخدر به کشور از دوران صفویه تاکنون افزود: در دوران رژیم منحوس پهلوی، در 18 استان کشور کشت تریاک انجام می‏ شد.

وی ادامه داد: شخص اشرف پهلوی رهبری تولید، توزیع و صادرات مواد مخدر از کشور را بر عهده داشت و شبکه‏ های بزرگ قاچاق را هدایت می ‏کرد.

چناری تصریح کرد: در سال 1359 که کشور درگیر جنگی ناخواسته شد و نیروهای مردمی و توان رزمی مملکت به سوی جبهه‏‏ ها گسیل داده شد، شبکه ‏های قاچاق در شرق کشور فعالیت خود را گسترش دادند./س


برچسب ها: شوک ، کراک ، مخدر ، اعتیاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.