رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور به واردات عادت کرده است، گفت: باید در حوزه صادرات زحمت کشید و سیستم دیوانی کشور در خصوص حمایت از صادرات تقویت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، علی لاریجانی   امروز در مراسم افتتاح کارخانه مواد لبنی اتسا وابسته به انجمن ایتام قم در سخنانی با اشاره به اینکه کمک به ایتام یک وظیفه ملی و دینی است بیان کرد:‌ باید در عرصه خدمت‌رسانی به محرومان روحیه همگرایی تقویت شده و از نظر فرهنگی و اجرایی ساز و کارهای لازم اتخاذ شود.

وی بیان کرد: باید بخش‌های مختلف کشور که قرار است خدمات لازم را به محرومان ارائه دهند چرخه اقتصادی را برای ایتام مهیا کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ضرورت اتخاذ روش‌های حمایتی و قانونی برای مهیا کردن چرخه اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: تولید و سرمایه‌گذاری صنعتی باید در کنار امکانات و صنایع رشد پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در گذشته این تفکر وجود داشت که شهر قم از نظر صنعتی نباید پیشرفت کند افزود: رشد صنعتی در استان قم در سال‌های اخیر دنبال شده است و ما باید برای تقویت سبقه مذهبی، ‌اقتصاد استان را نیز تقویت کنیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه در اطراف کشور بازارهای خوبی وجود دارد بیان کرد: باید از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را برده و ظرفیت‌ها را مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

وی به ظرفیت‌های اقتصادی موجود در کشور عراق اشاره کرد و ادامه داد:‌ در کشور عراق ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و مردم این کشور نیز به ارتباط با ایران علاقمند بوده و مسئولان عراقی هم سابقه طولانی در ارتباط با ایران دارند./س

برچسب ها: قم ، سیستم ، دیوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.