رئیس شورای اسلامی استان و شهر اصفهان به ظرفیت محدود آب سد زاینده رود اشاره و از احتمال بسته شدن جریان آب در رودخانه زاینده رود خبر داد وبر لزوم برنامه ریزیهای اصولی و اساسی در جهت تولید آب و ایجاد منابع آبی جدید در حوضه زاینده رود تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان عباس حاج رسولیها بر جریان آب در بستر رودخانه زاینده رود به عنوان مهمترین خواسته و مطالبات مردم کلان شهر اصفهان تاکید و تصریح کرد: تسریع در تامین اعتبارات و عملیات اجرایی طرح تونل چهارم (بهشت آباد) به عنوان یکی از اساسی ترین طرح های کشور ضروریست و این طرح باید در اولویت برنامه های دولت یازدهم قرار گیرد.

وی چاره اندیشی مسئولان برای تداوم جریان آب در رودخانه زاینده رود را ضروری دانست و گفت: قطعاً با همکاری شورای اسلامی استان و همت مردم می توان آب را مدیریت کرد.

عضو شورایعالی استانها در بخش دیگری از سخنان خود، لزوم هماهنگی وزیر کشور با منتخبان مردم در شوراهای استانها برای معرفی استاندار را مورد تاکید قرار داد و افزود: براساس لایحه شورایعالی استانها که به مجلس شورای اسلامی ارسال شده از نمایندگان خواسته شده است که بندی به وظایف شوراهای استانها اضافه شود که براساس آن استاندار با هماهنگی شوراها معرفی و انتخاب شود و در صورت تحقق این مهم پیگیری امور و رفع مسائل، مشکلات و چالشها در بخشهای مختلف تسهیل خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به نارضایتی ها و شکایات مردم از بالابودن نرخ بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و مصوبه مجلس شورای اسلامی در این خصوص را ناعادلانه دانست و گفت: خوشبختانه با پیگیریهای برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شوراهای اسلامی و شورایعالی استانها، این مصوبه مجلس لغو شد و ازا ول تیرماه شهروندان می توانند بدون پرداخت حق بیمه کارگران ساختمانی پروانه دریافت نمایند.

وی با بیان اینکه شهرداریهای کل کشور مجموعاً مبلغ ۹۰۰ میلیارد تومان برای تامین هزینه های بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده اند افزود: افرادی که پول به حساب ریخته اند و هنوز پروانه دریافت نکرده اند باید وجوه پرداختی آنان بطور کامل عودت داده شود.

حاج رسولیها از شهرداران مناطق خواست برای برگشت وجوه افرادی که حق بیمه کارگران ساختمانی را پرداخت و پروانه اخذ نکرده اند مکاتبات و اقدامات لازم به عمل آورند و سازمان تامین اجتماعی هم موظف است این وجوه را به افراد برگرداند./س

برچسب ها: اصفهان ، شورای ، اسلامی ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.