یک افسر سابق سازمان سیا که اکنون به تحلیل مسائل ایران مشغول است، به دولت اوباما پیشنهاد کرد برای باز کردن باب یک دیپلماسی جدید با دولت حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحانی، به دولت وی نشان بدهد که تحریم‌ها را یک ابزار می‌داند نه هدف.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، یک افسر سابق سازمان سیا که اکنون به تحلیل مسائل ایران مشغول است، به دولت اوباما پیشنهاد کرد برای باز کردن باب یک دیپلماسی جدید با دولت "حجت الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحانی"، به دولت وی نشان بدهد که تحریم‌ها را یک ابزار می‌داند نه هدف.

پل پيلار، افسر پيشين سازمان اطلاعات مركزي آمريكا (سيا)، در یادداشتی که روز 12 تیر 1392 (6  ژوئیه 2013 ) پايگاه اطلاع رساني «كنسرسيوم نيوز» منتشر شده، نوشت: «دست يافتن به توافقي بر مبناي مذاكرات تنها راه حل است. دست يافتن به توافق در اين زمينه يعني ارائه پيشنهادي كه شامل استفاه از تحريم هاي شديد عليه ايران به مثابه اهرم نفوذي باشد و نه به عنوان تنبيهي مستمر».

وی ادامه داد: «این همچنين به اين معناست كه از اعمال تحريم هاي شديدتر و جديدتر عليه ايرانجلوگيري شود زيرا ايراني ها را بيشتر متقاعد مي كند كه تنها هدف واقعي آمريكا تغيير نظام است به همين دليل انگيزه هاي ايراني ها را براي رسيدن به مصالحه با آمريكا از بين مي برد».

پیلار که پیش از این هم مقالاتی در دفاع از منطق مذاکراتی ایران در موضوع هسته ای نوشته است، همچنین از این موضوع خبر داده است که کسانی در امریکا به هیچ وجه از اینکه راهی برای توافق میان ایران و غرب باز شود خوشحال نمی شوند و به همین دلیل از هم اکنون سعی در جلوگیری از هرگونه گشایش دارند.

وی در این باره می نویسد: «ما اکنون شاهد راه افتادن تبليغات وسيعي در آمريكا و اسرائيل ‏توسط كساني هستيم كه به هيچ تعاملي با ايران راضي نيستند و مي ‏خواهند اميدها و انتظارهاي ناشي از نتيجه انتخابات را از بين ببرند. ‏اين تبليغات در ظاهر قصد دارد تا نشان دهد كه چطور پايان دادن به ‏لجاجت هاي آمريكا با انتحاب دکتر روحاني به رياست جمهوري پيام هاي نادرستي ‏به ايران در مورد نيات واشنگتن مي فرستد (در این باره که امریکا در مقابل ایران تسلیم شد و کوتاه آمد)». ‏

منبع: ايران هسته‌اي
انتهاي پيام/
برچسب ها: افسر ، سازمان سیا ، تحریم ، هدف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار