هافبك سابق تيم فوتبال استقلال گفت: جدايي مجتبي جباري اتفاق خوبي براي استقلال نبود.

مجيد نامجومطلق در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: جدايي مجتبي جباري اتفاق خوبي براي استقلال نبود چون مجتبي بازيكن خوب و تأثيرگذاري است و كمك زيادي به تيم مي كرد و حتي در قهرماني فصل گذشته استقلال هم خيلي مؤثر بود اما اگر دنبال فوتبال حرفه اي هستيم، اين اتفاقات در فوتبال حرفه اي هست چون فوتبال حرفه اي حد و مرز ندارد و بازيكنان به راحتي بين تيم هاي مختلف جابجا مي شوند.

هافبك سابق استقلال ادامه داد: متأسفانه ما اصول حرفه اي را رعايت نمي كنيم و دچار مشكلات مي شويم. فوتبال حرفه اي بستن قراردادهاي كلان نيست بلكه بايد از زير و بم فوتبال حرفه اي آگاه باشيم و قرارداد را طوري نبنديم كه فصل آينده دنبال تمديد با بازيكن باشيم چون در اين صورت باشگاه ضرر مي كند.

در دنياي حرفه اي طوري قرارداد مي بندند كه زمان انتقال بازيكن، باشگاه هم سود ببرد و بازيكن به راحتي نتواند به تيم ديگري بپيوندد. نكته ديگر اينكه ما از پشتوانه سازي غافل هستيم و مديران فقط دنبال اين هستند كه هزينه كنند تا نتيجه بگيرند و بمانند اما در دنياي حرفه اي اينطوري نيست و روي تيم هاي پايه هزينه مي كنند و بازيكن مي سازند.

وي تصريح كرد: استقلال و پرسپوليس كه پشتوانه قوي و جاذبه هاي زيادي براي بازيكنان دارد،‌ مي توانند سالانه بازيكنان زيادي را پرورش دهند تا با اين نقل و انتقالات دچار بحران نشوند. باشگاه اگر به لحاظ بازيكن پشتوانه خوبي داشته باشد، با جدايي يك بازيكن دچار مشكل نمي شود اما وقتي پشتوانه سازي نشده، بازيكنان تأثيرگذار يا براي باشگاه ناز مي كنند يا باشگاه را به شيوه هاي مختلف تحت فشار مي گذارند تا قرارداد خوبي ببندند.

نامجومطلق در پاسخ به اين سؤال كه چرا قراداد يك بازيكن مؤثر و ملي پوش در استقلال تمديد نمي شود اما نيكبخت كه مدتهاست از دوران اوج و سطح اول فوتبال ايران دور است جذب مي شود، گفت: شرايط اين 2 نفر فرق مي كند. نيكبخت مي خواهد خودش را دوباره احياء كند و حتي حاضر است مجاني هم براي استقلال بازي كند اما شرايط مجتبي متفاوت است و همه تيم ها دنبال او هستند و به همين دليل است كه جباري خواسته هاي زيادي دارد. من با نفس عمل مخالف هستم چون معتقدم نبايد شرايطي به وجود بيايد كه بازيكن به راحتي از تيم برود و با باشگاه ديگري قرارداد ببندد. باشگاه هاي حرفه اي به گونه اي قرارداد مي بندند كه اگر بازيكن بخواهد به تيم ديگري برود، پول خوبي به باشگاه مي رسد اما در اينجا بازيكن يك ساله قراداد مي بندند و وقتي بازيكن به باور مي نشيند و زمان سود بردن باشگاه است،‌ بازيكنان به راحتي جدا مي شوند و به بهترين پيشنهاد پاسخ مي دهد و اگر قرار است به سمت فوتبال حرفه اي برويم بايد ريزه كاري هاي فوتبال حرفه اي را هم ياد بگيريم.

نامجومطلق در پايان گفت: باشگاه هايي كه زيرساخت دارند از اين انتقال ها سود مي كنند و دچار مشكل فني هم نمي شوند چون قرارداد حرفه اي بسته اند و سود سرشاري نصيب باشگاه مي شود چون حرفه اي فكر مي كنند اما در ايران مديران ما حرفه اي فكر نمي كنند و فقط دنبال قهرماني هستند تا بودن خودشان را تنظيم كنند اما با اين قهرماني ها فوتبال ايران را نابود مي كنند./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار